Lektury

Grzegorz Kozyra
opublikowano: 2001-02-28 00:00

Lektury

Serwis monitoringowy

Internetowy serwis monitoringowy to narzędzie umożliwiające ograniczenie ryzyka błędnych decyzji marketingowych. Pozwala on kontrolować informacje o firmie płynące z tysięcy źródeł i reagować na wszelkie przejawy niezadowolenia klientów. Jedna z korporacji produkująca odzież sportową za pomocą internetowej wyszukiwarki zidentyfikowała grupę osób planującą akcję protestacyjną oraz bojkot jej produktów z powodu niedawnych zwolnień grupowych. Właśnie dzięki monitoringowi Usenetu pewna międzynarodowa organizacja bankowa zarejestrowała nieprzychylne postrzeganie firmy wśród brytyjskich studentów, którzy narzekali na sposób obsługi i wysokie opłaty. Na wieść o tym natychmiast zapobieżono wyciekowi informacji do tradycyjnych mediów i wprowadzono nowe warunki obsługi dla tej grupy odbiorców. Z kolei przedsiębiorstwo produkujące napoje chłodzące odkryło, że nazwa jednej jego marki jest wykorzystywana do kierowania użytkowników sieci do stron pornograficznych. Firma zajmująca się dostarczaniem software’u w segmencie B2B, w krótkim czasie zidentyfikowała wady nowego produktu i była w stanie dokonać właściwych zmian.

„Marketing Serwis”