Leśne Runo wystawione na sprzedaż

WIS
opublikowano: 21-09-2010, 00:00

Znana sieć restauracji przydrożnych trafi w prywatne ręce. Wkrótce ruszy przetarg na zakup jej operatora.

Znana sieć restauracji przydrożnych trafi w prywatne ręce. Wkrótce ruszy przetarg na zakup jej operatora.

Prywatyzacja państwowego mienia zatacza coraz szersze kręgi. Rozmaite aktywa wyprzedaje nie tylko resort skarbu, ale też inne rządowe instytucje. Na przykład Polska Agencja Rozwoju Turystyki (PART), której głównym akcjonariuszem jest Polska Organizacja Turystyczna, przygotowuje się właśnie do sprzedaży Towarzystwa Przyjaciół Polskiej Kuchni (TPPK) — operatora sieci restauracji przydrożnych Leśne Runo. Do końca września ogłoszony ma zostać otwarty przetarg na zakup TPPK.

— Polska Agencja Rozwoju Turystyki zdecydowała się na sprzedaż operatora, bo chce skoncentrować się na podstawowej działalności biznesowej: szkoleniach oraz usługach konsultingowych — tłumaczy Andrzej Saja, prezes PART.

Informuje, że planowana transakcja ma zostać zamknięta do końca bieżącego roku.

Istniejąca od dziesięciu lat sieć restauracji przydrożnych Leśne Runo liczy obecnie 15 placówek w całej Polsce (w tym cztery franczyzowe). Wszystkie lokale działają przy drogach krajowych, w bezpośrednim sąsiedztwie stacji paliw różnych marek. Serwują tradycyjne dania kuchni polskiej, z dodatkiem owoców runa leśnego. TPPK swoją markę Leśne Runo pozycjonuje jako alternatywę dla barów typu fast food.

TPPK odnotowało w 2009 r. przychody netto w wysokości blisko 6 mln zł, natomiast zysk netto spółki sięgnął 104 tys. zł. Rentowność sprzedaży w 2009 r. wyniosła 2,52 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu