Czytasz dzięki

Levi Strauss tnie zatrudnienie

opublikowano: 08-07-2020, 06:38

Levi Strauss, znana marka odzieżowa, kojarzona od lat przede wszystkim z jeansowymi spodniami, zapowiedziała redukcje zatrudnienia. Pracę ma stracić 700 osób, głównie pracowników biurowych, co stanowi około 15 proc. zatrudnionych w tej amerykańskiej firmie.

Restrukturyzacja zatrudnienia – jak tłumaczą władze spółki – stała się konieczna z uwagi na załamanie na rynku wywołane pandemią koronawirusa. Firma odnotowała w minionym kwartale obrachunkowym aż 62 proc. spadek sprzedaży i podkreśla, ogromną niepewność odnośnie przyszłości jaka obserwowana jest w reprezentowanej przez nią branży.

Levi Strauss
Zobacz więcej

Levi Strauss fot. Bloomberg

Co prawda Levi Strauss notuje powrót klientów w miarę otwierania sklepów, ostrzegł jednak, że do końca tego roku sprzedaż będzie „miała znaczący negatywny wpływ”.

W okresie trzech miesięcy do 24 maja firma wygenerowała stratę w kwocie 364 mln USD  w porównaniu do zysku w wysokości 29 mln USD w analogicznym okresie 2019 r. Przychody spadły do 498 mln USD z 1,3 mld USD rok wcześniej.

Producent odzieży liczy, ze dzięki redukcji etatów uda mu się zaoszczędzić około 100 mln USD.

Według danych z końca listopada 2019 r. Levi's zatrudniał około 15 800 osób, w tym 8500 pracowników w handlu detalicznym i 1800 pracowników w produkcji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk. BBC

Polecane