LG szykuje ofensywę w Polsce

Marcin Kuśmierz
19-06-2007, 00:00

Koreańczycy chcą zerwać z wizerunkiem dostawcy tanich i prostych telefonów. Nowa oferta ma szybko poprawić słabą sprzedaż.

Koreańczycy chcą zerwać z wizerunkiem dostawcy tanich i prostych telefonów. Nowa oferta ma szybko poprawić słabą sprzedaż.

LG chce do końca roku podwoić udział w rynku telefonów komórkowych, który obecnie szacowany jest na 2,5 proc. Cel strategiczny to sprzedaż ponad 400 tys. telefonów we współpracy z operatorami i wejście do alternatywnych kanałów sprzedaży, np. elektromarketów.

Głównymi konkurentami Koreańczyków są dziś rynkowi średniacy — Motorola, Sagem i BenQ. To przede wszystkim im LG chce odbierać nowych klientów. Na razie.

— Mamy ciekawe portfolio produktowe i jesteśmy w stanie szybko dotrzeć do nowych segmentów rynku — mówi Grzegorz Kania, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu telefonów komórkowych w polskim oddziale LG Electronics.

Prawdziwą ofensywę Koreańczycy planują na przyszły rok. Chcą zwiększyć rynkowy udział do ponad 10 proc. Firma chce korzystać na wejściu na rynek operatorów wirtualnych. Pierwsze negocjacje już prowadzi.

Dziś na plany LG operatorzy komórkowi patrzą z przymrużeniem oka. Nokia, Sony Ericsson i Samsung są poza zasięgiem pozostałych firm.

— Trudno będzie zmienić układ sił na rynku. Oferty największych dostawców są kompletne. LG przespało najlepszy okres rozwoju rynku, oferta pozostawia również sporo do życzenia. Przy sporym wysiłku może stać się jednak dostawcą numer cztery — mówi przedstawiciel jednego z operatorów.

W sierpniu wprowadzi telefon sygnowany nazwą domu mody Prada. Koreańczycy zyskają dzięki niemu dostęp do atrakcyjnego rynku telefonów premium i wizerunek dostawcy zaawansowanych i ekskluzywnych produktów. LG planuje też ofensywę multimedialnych telefonów, obecnie ma najtańsze produkty dla sieci trzeciej generacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kuśmierz

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / LG szykuje ofensywę w Polsce