Grupa wypracowała 269,7 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 22 proc. w stosunkudo 2013 r. Zysk EBITDA wyniósł 42,5 mln zł, czyli o 10 proc. więcej, a zysk netto 8,9 mln zł i był o 45 proc. wyższy r/r.
- Koncentrujemy się na rozwoju oferty wysokomarżowych produktów premium oraz optymalizacji kosztowej. Trzeba jednocześnie podkreślić, że w 2014 r. sprzyjały nam dobre warunki makroekonomiczne. Czynnikiem stymulującym sprzedaż były również wybory samorządowe. Biorąc pod uwagę zarówno prognozy makro, jak i oczekiwania względem rynku kostki brukowej, koniunktura w nadchodzących okresach również powinna być dla nas korzystna – tłumaczy Thomas Lehmann, prezes Libetu.

W 2014 r. do oferty trafiła rekordowa liczba 53 nowości, z których 8 na 10 stanowiły produkty z wyższej półki. Liczba nowych produktów w ofercie na 2015 r. ma przekroczyć 60.
W październiku sfinalizowana została akwizycja zakładu produkcyjnego w Toruniu, dzięki której Libet uzyskał bezpośredni dostęp do kilku dużych rynków lokalnych oraz znacznie skrócił dystans do klientów, których do tej pory obsługiwał z zakładów zlokalizowanych na Pomorzu i w centrum kraju.
- Liczymy, że dzięki tej akwizycji przychody w 2015 r. mogą wzrosnąć nawet o 10 proc. Oczekujemy też poprawy marż ze względu na spadek kosztów logistyki Cały czas monitorujemy rynek pod kątem kolejnych okazji do przejęć. Potrzebujemy jeszcze dwóch-trzech lokalizacji żeby zlikwidować „białe plamy” i zapewnić optymalną dostępność produktów Libet na terenie całego kraju- dodaje Thomas Lehmann.
Pod koniec grudnia, w wyniku wykupu menedżerskiego, członkowie zarządu oraz rady nadzorczej Libetu uzyskali kontrolę nad 30-proc. - pakietem akcji spółki.