Liczą się wierność i rozpoznawalność

opublikowano: 24-03-2014, 00:00

Na czołówki list wyborczych trafią tylko "rozpoznawalni telewizyjnie i wierni wobec partyjnych wodzów

Dwa miesiące przed wyborami do Parlamentu Europejskiego (niedziela 25 maja) najwięksi rywale, Platforma Obywatelska oraz Prawo i Sprawiedliwość, przedstawili kandydatów. Szanse na mandaty realnie mają tylko liderzy okręgowych list. PO i PiS potwierdziły, że o zaliczeniu do owej elity decydują wyłącznie dwa kryteria: telewizyjna rozpoznawalność oraz wierność wobec partyjnych wodzów.

Parlament Europejski (FOT. MW)
Parlament Europejski (FOT. MW)
None
None

Kodeks wyborczy ze względów konstytucyjnych nie zawiera warunku absolutnie koniecznego, bez którego spełnienia reprezentant w Brukseli/ Strasburgu jest kukłą: perfekcyjna znajomość jednego z dwóch roboczych języków, angielskiego lub francuskiego, a najlepiej obu. Część naszych europosłów była w dwóch kadencjach 2004–09 i 2009–14 takimi kukłami i sytuacja nie zmieni się w trzeciej 2014–19.

Szczegółowy podział tortu 51 tłustych euromandatów nie będzie miał dla Polski żadnego znaczenia.

Jako wreszcie prawdziwe badanie opinii społecznej traktowany jest jednak niezwykle prestiżowo przez partie. Rządząca PO ostatnio przystąpiła, głównie za sprawą wydarzeń na Ukrainie, do kontruderzenia. Ale okazało się, jak cienko u niej z lokalnymi kadrami. Dolny Śląsk musi konsolidować wstawiony na listę wbrew sobie, ale dla dobra partii popularny minister Bogdan Zdrojewski. Kujawsko-pomorskie śmieje się z wpadki językowej Jacka Rostowskiego, zrzuconego na tamtejszy okręg, który na starcie oznajmił, że ma problem „z Bydgoszczem”.

Najbardziej kuriozalna sytuacja panuje w Lublinie, gdzie lokalne środowisko PO chce zrobić wszystko, by wchodzący tam w grę jedyny mandat zdobył każdy, byle nie narzucony przez Donalda Tuska wieloletni platformożerca Michał Kamiński. Przygarnięcie z wyrachowania takiego wroga, i to na czele okręgowej listy, stało się podręcznikowym przykładem politycznego zdeptania wszelkich zasad.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Zalewski

Polecane