Liczy się klient, a nie wielkość jego obrotów

Loukas Notopoulos
opublikowano: 29-10-2010, 10:34

Polbank EFG współpracuje z przedsiębiorcami w całym kraju. Najważniejsze, to traktować wszystkich — a nie tylko największych — po partnersku.

Zobacz więcej

Loukas Notopoulos

Dla przedsiębiorcy liczy się z kim może rozmawiać w oddziale — z uniwersalnym doradcą obsługującym wszystkich klientów banku, z doradcą specjalizującym się w obsłudze przedsiębiorców, czy może z samym dyrektorem oddziału. Bo to właśnie dyrektor jest pracownikiem, który ma największe doświadczenie zawodowe i zna najlepiej nie tylko procedury bankowe, ale także uwarunkowania rynkowe.

Dzięki doświadczeniu we współpracy z wieloma podmiotami rozumie realia biznesowe, z którymi ma do czynienia firma. Dodatkowo, jako przedstawiciel banku, zna charakterystykę rynku lokalnego i wobec tego może lepiej dopasować odpowiedni produkt do konkretnego klienta. Może też, na podstawie kontaktów z przedsiębiorcą i własnego doświadczenia, rekomendować pozytywną decyzję kredytową.

To właśnie dyrektorzy oddziałów zauważyli, że w ciągu ostatnich kilku lat wzrosło zainteresowanie kredytami inwestycyjnymi na nieruchomości dla małych firm. Wynika to z dużych potrzeb i wieloletniego braku inwestycji. Wiele firm dojrzało bądź do rozbudowania dotychczasowych lokali, bądź też do zakupu własnej powierzchni.

Do tej pory część osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą adaptowała własne mieszkania na potrzeby biura.

Obecnie, po zdobyciu doświadczenia z kredytami hipotecznymi dla osób prywatnych, sięgają po podobne produkty dla firm. Oczywiście, nie zapomnieli o kredytach obrotowych cieszących się niezmienną popularnością, gdyż każda firma ma potrzeby bieżące, które najłatwiej finansować kredytem odnawialnym umożliwiającym elastyczne spłaty kapitału.

Przedstawiciele oddziałów podkreślają, że warto być aktywnym klientem , który korzysta z kliku produktów jednocześnie. Taki klient może liczyć na lepsze warunki, np. na decyzje kredytowe wydawane na podstawie historii współpracy z bankiem. Mimo dobrych układów z konkretnym podmiotem, "dojrzałe" przedsiębiorstwa bardzo często współpracują z dwoma, trzema bankami. Jest to korzystne przy odpowiednio wysokich obrotach przedsiębiorstwa.

Małymi przedsiębiorstwami interesuje się coraz więcej banków . Chcą się rozwijać w tym obszarze szybciej niż do tej pory. Natomiast małe firmy mają coraz większą świadomość i wiedzę o dostępnych narzędziach finansowania, zarówno jeśli chodzi o bieżące wydatki, jak i projekty inwestycyjne.

Dodatkowym wsparciem dla oferty kredytowej będzie rozwijający się sektor poręczeń kredytowych, zwłaszcza wobec rosnącego udziału funduszy europejskich w tym obszarze.

Loukas Notopoulos, dyrektor rozwoju produktu i sprzedaży w obszarze małych i średnich przedsiębiorstw w Polbank EFG

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Loukas Notopoulos

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu