Liderem empatii został Facebook

Czoło rankingu opanowały firmy technologiczne, które bardzo muszą się starać, żeby zdobyć najlepszych pracowników

Facebook, Alphabet (dawniej Google) i LinkedIn znalazły się na czele „The Empathy Index”, czyli rankingu najbardziej empatycznych firm. Na co dzień walczą zaciekle o przyciągnięcie do siebie utalentowanych pracowników i są gotowi zaoferować im nie tylko wysokie zarobki, ale także szerokie pakiety benefitów, o których inni mogą tylko pomarzyć. Indeks empatii bada jednak nie tylko to, czy ktoś może grać w ping-ponga w biurze. „Indeks empatii stara się odpowiedzieć na pytanie, które firmy z powodzeniem tworzą empatyczną kulturę?

W kilkudziesięciu biurach na świecie Facebook zatrudnia ponad 15,7 tys. osób, ale podobnie jak wiele znanych firm z branży technologicznej, nie boi się zabawy w miejscu pracy. W zeszłym roku w indeksie empatii portal zajął drugie miejsce, za Microsoftem, wcześniej był na… 48. pozycji.
Zobacz więcej

EMPATIA PEŁNA RELAKSU:

W kilkudziesięciu biurach na świecie Facebook zatrudnia ponad 15,7 tys. osób, ale podobnie jak wiele znanych firm z branży technologicznej, nie boi się zabawy w miejscu pracy. W zeszłym roku w indeksie empatii portal zajął drugie miejsce, za Microsoftem, wcześniej był na… 48. pozycji. Bloomberg

To firmy, które zatrzymują najlepszych ludzi, tworzą środowiska, w których rozwijają się różne zespoły, a ostatecznie odnoszą największe korzyści finansowe” — napisała Belinda Parmar, założycielka firmy konsultingowej The Empathy Business, na łamach „Harvard Business Review”. Facebook jest liderem, ale w przyszłorocznej edycji będzie miał trudne zadanie utrzymania tej pozycji. Największy portal społecznościowy na świecie mierzył się ostatnio z kilkoma kryzysami.

Serwis kontrolowany przez Marka Zuckerberga przyznał, że znalazł kilka błędów w raportowaniu danych dla reklamodawców, a dziennik „The New York Times” doniósł, że Facebook opracował oprogramowanie cenzorskie, które pomoże mu uzyskać pozwolenie na działalność w Chinach, znanych z nieprzestrzegania wolności słowa. Zespół odpowiedzialny za PR w Facebooku ma więc trudny koniec roku.

Indeks empatii przygotowała firma The Empathy Business, która wzięła pod lupę takie kategorie, jak etyka, przywództwo, kultura firmowa, postrzeganie marki i prowadzenie komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych. Indeks koncentruje się na globalnych koncernach, ale ze szczególnym naciskiem na firmy brytyjskie, amerykańskie i indyjskie.

The Empathy Business obiecuje, że w kolejnym raporcie doda nowe obszary geograficzne, w tym Afrykę. Chiny raczej nie mogą na to liczyć ze względu na utrudniony dostęp do danych. Autorzy raportu korzystali z publicznie dostępnych danych, dane finansowe dostarczył S&P Capital IQ, a oceny wystawiane przez pracowników — firma Glassdoor, znana z publikowania rankingów najlepszych pracodawców. Ocenę moralności spółek wystawiły także osoby zasiadające w panelu młodych liderów Światowego Forum Ekonomicznego.

Na poziom empatii w danej firmie wpływ mają m.in. odsetek kobiet w zarządach, liczba wykroczeń księgowych oraz innych skandali. Deutsche Bank poszedł w kwietniu na ugodę i zrekompensuje inwestorom straty poniesione przez manipulacje, których dopuścił się na rynkach kontraktów terminowych na srebro i złoto. W indeksie empatii niemiecki gigant spadł z 40. pozycji na 110. Empatia ujęta została w wynik końcowy dla poszczególnych firm. Facebook uzyskał wynik 100, a ostatni Bharat Petroleum 0. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Liderem empatii został Facebook