Liderzy e-biznesu, szykujcie się do startu!

opublikowano: 03-07-2019, 22:00

Rozpoczynamy przyjmowanie zgłoszeń do szóstej edycji zestawienia najbardziej dynamicznych firm branży e-commerce

Ranking e-Gazele Biznesu to zestawienie najbardziej dynamicznych małych i średnich firm działających w e-biznesie. Kiedy sześć lat temu przygotowywaliśmy jego pierwszą edycję, mieliśmy wątpliwości, czy w ogóle uda się go sporządzić i czy spotka się on z zainteresowaniem zarówno potencjalnych kandydatów do tytułu e-Gazeli, jak i czytelników. Dziś już nie mamy takich obaw, a ranking wypracował sobie stałą pozycję w kalendarzu wydawniczym „Pulsu Biznesu” i w portalu Pb.pl. Stał się też rozpoznawalną marką w wśród przedsiębiorców zajmujących się szeroko pojmowanym e-biznesem.

LICZYMY NA WIĘCEJ:
LICZYMY NA WIĘCEJ:
Ubiegłoroczna — piąta edycja rankingu e-Gazele Biznesu zgromadziła 307 najbardziej dynamicznie rozwijających się firm z branży e-handlu. Szybki rozwój tej dziedziny biznesu pozwala się spodziewać, że tegoroczna lista będzie jeszcze dłuższa
Fot. Marek Wiśniewski

Pierwowzorem zestawienia e-Gazel Biznesu jest „analogowy” ranking Gazele Biznesu, który nasza redakcja opracowuje już od 20 lat. Jedno i drugie zestawienie gromadzi małe i średnie firmy (stąd nazwa nawiązująca do małych, ale niezwykle dynamicznych przedstawicieli fauny), z tym że e-Gazele zarezerwowane są wyłącznie dla przedsiębiorstw działających w sieci.

Kto ma szansę na tytuł

Ponieważ firmy specjalizujące się w e-biznesie to bardzo często młode „organizmy gospodarcze”, przeto stosujemy wobec nich nieco łagodniejsze kryteria weryfikacji kandydatów. O ile „analogową” Gazelą Biznesu może zostać tylko firma, która w ciągu trzech kolejnych lat wykazała przyrost obrotów i zysku, o tyle od e-Gazel oczekujemy wykazania się przyrostem tych wskaźników tylko w dwóch następujących po sobie latach.

O tytuł e-Gazeli Biznesu może ubiegać się firma zajmująca się handlem w internecie, która w latach 2017-18 odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk w roku 2018.

Podobnie jak w latach wcześniejszych nie ograniczamy długości naszej listy. Ranking e-Gazele Biznesu będzie liczył tyle firm, ile spośród zgłoszonych spełni jego kryteria.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Jak powstaje ranking

Opracowaniem listy, podobnie jak w latach poprzednich, zajmą się specjaliści z firmy ARC Rynek i Opinia. Zweryfikują oni wyniki tych przedsiębiorstw, które wypełnią formularz zamieszczony na stronie www.pb.pl/egazele.

Aby nasz ranking był jak najbardziej kompletny, a odmalowany dzięki niemu obraz polskiego e-biznesu AD 2019 jak najbardziej bliski rzeczywistości, będziemy aktywnie docierać do kandydatów do tytułu e-Gazel Biznesu. Zajmą się tym ankieterzy ARC, którzy telefonicznie zaproszą przedsiębiorstwa trudniące się e-handlem do udziału w zestawieniu. Dane finansowe, o których podanie będą prosili, to przychody i zysk firm z lat 2017 i 2018.

Wyniki finansowe spółek z ograniczoną odpowiedzialnością zostaną ponadto sprawdzone przez ARC w wywiadowni gospodarczej. Na liście rankingowej nie będziemy jednak publikowali konkretnych kwot, lecz wyłącznie wyrażony w procentach przyrost obrotów w branych pod uwagę latach. To właśnie ten przyrost będzie decydował o miejscu zajmowanym w rankingu.

Jaki mamy terminarz

Etap gromadzenia danych potrwa trzy miesiące — do 4 października. Następnie specjaliści ARC Rynek i Opinia zweryfikują zebrane wyniki i dostarczą naszej redakcjigotowe zestawienie. Ranking w postaci drukowanego dodatku do „Pulsu Biznesu” i na portalu internetowym Pb.pl zostanie opublikowany w końcu listopada.

Mimo że dla e-Gazel Biznesu środowiskiem naturalnym jest internet, w biznesie nie ma rzeczy cenniejszej niż możliwość spotkania i nawiązania bezpośrednich relacji. Okazją ku temu będzie gala zorganizowana w dniu publikacji rankingu. W odpowiednim czasie laureaci rankingu otrzymają od redakcji „Pulsu Biznesu” zaproszenia na to wydarznie. Udział w gali, podobnie jak w rankingu, jest bezpłatny. Zapraszamy do składania zgłoszeń.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Kowalczuk

Polecane