Liderzy influencer marketingu muszą być na bieżąco

Partnerem publikacji jest GetHero
opublikowano: 14-03-2022, 16:43
aktualizacja: 14-03-2022, 16:46
Tobiasz Wybraniec
prezes i współwłaściciel wrocławskiej agencji GetHero

Telewizja od dawna nie nadąża z produkcją treści dedykowanych odbiorcom w wieku 10–20+ lat. Część tortu wykroiły dla siebie platformy VOD (HBO czy Netflix). Jednak pozostałą przestrzeń szybko wypełnili internetowi twórcy, którzy publikują autorskie treści we własnych kanałach na YouTubie, TikToku czy Instagramie.

Czasy się zmieniają, ale marki wciąż poszukują nowych sposobów dotarcia do swoich konsumentów. Działy marketingu dobrze wiedzą, jak duży potencjał drzemie w zasięgach influencerów – i chcą wykorzystać go z pożytkiem dla siebie.

Zamiast profesjonalnych realizacji opartych na rozbudowanych scenariuszach marketerzy coraz częściej stawiają na kompleksową współpracę z internetowym twórcą. Influencer, który sam tworzy autorskie pomysły, przekuwa je w materiał i publikuje we własnych kanałach, to dla marki niezwykle cenny partner.

– Bliski kontakt, wspólny język i zbliżony system wartości to czynniki, które pozwoliły influencerom stworzyć niezwykle silną więź ze swoimi odbiorcami. Marki uwielbiają z niej korzystać – wyjaśnia Tobiasz Wybraniec, prezes i współzałożyciel agencji GetHero.

Jednak styl i specyfika pracy indywidualnych twórców znacznie różnią się od tej, którą wyznaje profesjonalny biznes. To powód, dla którego obie strony korzystają ze wsparcia agencji.

– Można powiedzieć, że pełnimy funkcję brokera między marką, która chce wykorzystać potencjał twórcy, a influencerem, któremu na co dzień pomagamy ten potencjał budować. Marketing cyfrowy, który precyzyjnie trafia w gust młodych ludzi, stał się już naszą specjalizacją. To zupełnie nowy, dynamiczny obszar, o którym nie przeczytamy w podręcznikach Kotlera. Obszar, który wymaga od nas otwartej głowy i nieustannego bycia na bieżąco, aby nie wypaść z tego pędzącego koła – wyjaśnia Tobiasz Wybraniec.

Agencja GetHero ma na koncie już kilkanaście tysięcy zrealizowanych kampanii – m.in. w sektorach beauty & fashion, FMCG czy RTV/AGD, a także w branży motoryzacyjnej, parentingowej czy w gamingu. Specjaliści z Wrocławia opiekują się ponad 150 influencerami, którzy działają na większości platform, m.in. na YouTubie, TikToku, Instagramie, ale też Twitchu czy Discordzie.

– Jeszcze rok, dwa lata temu powiedziałbym, że są sektory, w których influencer marketing nie działa. Dziś to już nieaktualne – zauważa prezes GetHero.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane