Link4 ubezpieczy mieszkania

GN
opublikowano: 01-06-2007, 00:00

Pionier rynku direct w Polsce zebrał w I kwartale o 28 proc. więcej i był na plusie. Zofia Dzik — w nagrodę — przestanie być prezesem.

Pionier rynku direct w Polsce zebrał w I kwartale o 28 proc. więcej i był na plusie. Zofia Dzik — w nagrodę — przestanie być prezesem.

Coraz lepiej ma się prekursor polis sprzedawanych przez interent i telefon w Polsce — Link4. W I kwartale zebrał 49,78 mln zł, czyli prawie o 28 proc. więcej niż rok temu. Większą dynamikę miały ubezpieczenia casco (32 proc.), wobec 22 proc. z OC.

Mimo że dużo szybciej rosła wartość wypłacanych odszkodowań (43 proc.), towarzystwo poprawiło wyniki techniczne. Jednak, co najważniejsze, zarobiło 2,2 mln zł, wobec 1,5 mln zł straty rok temu. Zawdzięcza to trzymaniu kosztów w ryzach: koszty akwizycji w składce spadły z 22 do 21 proc., a administracyjne z 12 do 11 proc.

— Przełomowa była końcówka roku, gdy osiągnęliśmy próg rentowności. Teraz już jesteśmy wyraźnie na plusie i liczymy, że tak będzie na koniec roku — mówi Zofia Dzik, prezes Link4.

Wkrótce Link4 przestanie być znany tylko kierowcom. Dostał od nadzorcy zgodę na rozszerzenie działalności. Jeszcze w tym roku zacznie ubezpieczać mieszkania przez telefon. Następnym krokiem będą ubezpieczenia finansowe, ale szczegółów spółka nie ujawnia. Przypadnie to w udziale nowemu prezesowi, którym od sierpnia będzie Arkadiusz Lew-Kiedrowski. Dziś jest dyrektorem w firmie konsultingowej Deloitte. Zofia Dzik, która dowodziła spółką od jej powstania, została powołana do zarządu spółki matki: Global Direct Insurance Investment. Będzie odpowiadała za region Europy Środkowej i Wschodniej. Pierwszym celem jest podbicie rynku w Czechach, na którym spółka zaczęła działać tydzień temu, i Rosji, gdzie firma jest w trakcie organizacji.

— Chcemy być liderem ubezpieczeń direct nie tylko w Polsce, ale w całym regionie — zapowiada Zofia Dzik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GN

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu