Link4 wjedzie na stacje Orlenu

opublikowano: 17-12-2018, 22:00

Ubezpieczyciel z grupy PZU pracuje nad ofertą dla klientów paliwowego giganta. Wcześniej przetestował ten model z prywatnymi stacjami Moya

Gdy ma się wspólnego właściciela, warto robić wspólny biznes. Według naszych informacji Link4 i PKN Orlen prowadzą zaawansowane rozmowy o współpracy. Chodzi o sprzedaż produktów ubezpieczeniowych klientom koncernu paliwowego, zwłaszcza kilku milionom uczestników programu lojalnościowego Vitay.

— Rozmowy o współpracy zaczęły się jeszcze w ubiegłym roku, ale zahamowały je zmiany w kierownictwie Orlenu. Teraz do pomysłu wrócono i wkrótce oferta Link4 zacznie być promowana na stacjach — słyszymy od naszego źródła. Przed uruchomieniem oferty konieczne będzie powołanie przez Orlen spółki celowej do realizacji nowego projektu. Według naszych informacji rada nadzorcza koncernu może się tym zająć 20 grudnia.

Przetestowany model

Obie spółki, pytane o szczegóły współpracy, nabierają wody w usta. Link4 nie komentuje sprawy, Orlen natomiast odpowiada lakonicznie. „PKN Orlen szuka różnych możliwości, które mają potencjał biznesowy i przełożą się na korzyści finansowe. Na tym etapie jest za wcześnie, aby mówić o jakiejkolwiek współpracy” — informuje biuro prasowe Orlenu w odpowiedzi na nasze pytania.

Link4 współpracuje już z jedną siecią stacji paliw. Od 2015 r. ubezpieczenia są oferowane klientom sieci Moya, której operatorem jest spółka Anwim. To największa niezależna sieć stacji na polskim rynku — liczy ponad 180 stacji. Na tle Orlenu to jednak niewiele: koncern paliwowy ma 10 razy więcej stacji i jest zdecydowanie największym graczem na rynku pod tym względem. Model współpracy Link4 z Moyą może być wykorzystany również na stacjach Orlenu. Pracownicy stacji paliw i działających na nich sklepów bezpośrednio nie sprzedają ubezpieczeń. Klienci na stacjach informowani są jednak o możliwości wysłania esemesa do ubezpieczyciela z numerem konkretnej stacji, mogą też podać swój numer telefonu sprzedawcy. Potem dzwonią do nich przedstawiciele Link4, a jeśli ubezpieczenie zostanie kupione, to klient otrzymuje specjalne bony paliwowe.

— Oferta Link4 na stacjach Moya cieszy się dużym powodzeniem i z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie klientów polisami. Projekt przynosi obopólne korzyści — sieci stacji zapewnia unikalną ofertę pozapaliwową i możliwość pozyskania nowych klientów, a ubezpieczycielowi jedyny w swoim rodzaju kanał kontaktu z klientem — mówił w tym roku Marek Parzyński, dyrektor ds. projektów i zakupów centralnych Moya.

Paliwowy potencjał

Dla Orlenu ubezpieczenia będą kolejną usługą dodatkową na stacjach, na których oferta paliwowa jest rozbudowywana z roku na rok. Na większości stacji od kilku lat funkcjonuje usługa Stacja z Paczką, pozwalająca na nadawanie i odbieranie przesyłek — Orlen współpracuje w jej ramach z innym państwowym gigantem, Pocztą Polską. Z kolei PKO Bank Polski od 15 lat ma w ofercie kartę kredytową PKO Vitay, umożliwiającą zbieranie punktów lojalnościowych w programie lojalnościowym paliwowego giganta. W tym miesiącu ruszył też program „Orlen w portfelu”, w którego ramach inwestorzy giełdowi, którzy posiadają minimum 50 akcji Orlenu, mogą liczyć na rabaty na stacjach, a także na rok darmowego prowadzeniarachunku w Domu Maklerskim PKO BP (o ile wcześniej go nie mieli). Współpraca ubezpieczycieli ze stacjami paliw to też nie nowość, choć do tej pory nie realizowano projektu o takiej skali. Orlen już wcześniej eksperymentował z ubezpieczeniami — pięć lat temu na kilkunastu stacjach testowano we współpracy z Uniqą sprzedaż polis komunikacyjnych OC za pomocą automatów. Z kolei klienci Generali, którzy posiadają ważne polisy komunikacyjne, mogą otrzymywać kupony rabatowe, uprawniające do tańszych zakupów paliwa na stacjach CircleK. Ubezpieczyciele wykorzystywali też sieci innych detalistów do sprzedaży polis — głównie OC. Taki projekt z Ruchem realizowała Benefia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Link4 wjedzie na stacje Orlenu