Link4 zarzuca MTU kradzież pomysłów

Tomasz Brzeziński
06-07-2006, 00:00

Moje Towarzystwo Ubezpieczeń najwyraźniej wkroczyło na wojenną ścieżkę z Link4 TU. Za sprawą e-serwisu.

MTU i Link4 Towarzystwo Ubezpieczeń działają w tym samym segmencie rynku — sprzedają głównie polisy komunikacyjne. Obie firmy rozwijają się bardzo dynamicznie, przejmując klientów innych ubezpieczycieli, głównie dzięki niższej cenie swoich produktów, możliwej do zaoferowania przez rezygnację z tradycyjnych kanałów sprzedaży. MTU korzysta z pośrednictwa Pocztowej Agencji Usług Finansowych (a więc głównie listonoszy), Link4 sprzedaje polisy w systemie direct (bezpośrednio), czyli przez telefon i internet.

Barwy walki

MTU również zainteresowane jest działalnością bezpośrednią. W połowie czerwca, według Jarosława Piątkowskiego, prezesa MTU, ruszyła już sprzedaż polis przez internet (w drugiej połowie rozpocznie się sprzedaż ubezpieczeń przez operatorów z telecentrum).

— Projekt jest na etapie wdrożenia i umieszczania na stronie. Jest to pierwsza faza, która już dzisiaj umożliwia zawarcie ubezpieczenia samochodu i mieszkania w dwóch dostępnych pakietach. Strona funkcjonuje od połowy czerwca i od tego czasu już kilkanaście osób ubezpieczyło samochód oraz mieszkanie — wyjaśnia szef MTU.

Trzeba przyznać, że choć ten rok przeznaczono tylko na testy, to wiele wskazuje na to, iż firma już od początku gra ostro. Strona internetowa MTU24, przygotowana we współpracy z Onetem, mieni się na pomarańczowo. Niby nic, ale na polskim rynku jedynym majątkowym towarzystwem, które wykorzystywało ten kolor w kampaniach reklamowych czy na drukach, był Link4. Z kolei w dotychczasowej identyfikacji wizualnej MTU przeważał kolor niebieski (jest też obecny w witrynie MTU24). Link4 wykorzystuje w materiałach reklamowych charakterystyczną krzywą linię. Podobną, ale lustrzanie odwróconą, zastosowało na nowej stronie internetowej również MTU.

To (nie)przypadek?

Witryna internetowa Link4 jest obecnie w przebudowie, dlatego trudno strony obu firm porównać. Ale zdaniem Zofii Dzik, prezes Link4, „przypadkowych” podobieństw było znacznie więcej.

— Nasi informatycy twierdzą, że MTU zastosowało na swojej stronie podobne buttony (przyciski). Łudząco podobne rozwiązania zastosowano przy internetowym kalkulatorze składek, do tego stopnia, że powielono nasze błędy. Dlatego też zastanawiamy się z prawnikami, czy nie skierować sprawy do sądu — mówi Zofia Dzik.

Jarosław Piątkowski, szef MTU, odpiera zarzuty konkurencji.

— W żadnym wypadku nie wzorowaliśmy się na stronach konkurencyjnych firm. Niebieski i pomarańczowy są kolorami przyjętymi przez MTU już na samym początku istnienia — twierdzi prezes MTU.

Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że to Link4 był wielokrotnie oskarżany przez tradycyjnych ubezpieczycieli o „nieuczciwą konkurencję” — podkreślał, iż jego produkty są tańsze, bo nie sprzedają ich agenci.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Brzeziński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Link4 zarzuca MTU kradzież pomysłów