Linkedin chce przyciągnąć Chińczyków

ŁO
opublikowano: 2014-03-04 00:00

Popularny portal społecznościowy poświęcony karierze stawia na ekspansję w Państwie Środka i uruchomił chińską wersję językową.

LinkedIn robi więc to, czego Facebook, Google i Twitter robić nie mogą, czyli rozwija się w Chinach. Jest tam jedynym dużym graczem spośród amerykańskich portali społecznościowych. Ostatnio serwis skupiający się na życiu zawodowym użytkowników uruchomił w Chinach wersję beta skierowaną do chińskich internautów. Do tej pory działała tam wersja w języku angielskim, która przyciągnęła 4 mln użytkowników.

None
None

Poinformował też, że utworzył joint venture z Sequoia China i China Broadband Capital. Takie serwisy jak Sina Weibo, WeChat i Baidu mają ogromne bazy użytkowników w Chinach, ale na tym rynku istnieje luka dla serwisów społecznościowych poświęconych zagadnieniom kariery i pracy, w którą może wejść LinkedIn. Amerykański portal zamierza rozszerzyć swój zasięg w Chinach — na oficjalnym blogu podaje, że dzięki chińskiej stronie chce trafić do 140 mln użytkowników w Chinach.