LiveChat liczy zyski i chce się nimi podzielić

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-11-27 07:29

Zarząd LiveChatu chce, by spółka wypłaciła zaliczkę na poczet dywidendy z zysku za rok obrotowy 2020/2021. Firma opublikowała wyniki za II kwartał i I półrocze.

Zaliczka miałaby wynieść 22,92 mln zł, a na jedną akcję przypadłoby 89 groszy.

Planowany dzień ustalenia prawa do zaliczki to 4 stycznia 2021, a jej wypłaty 11 stycznia 2021.

Wniosek zarządu musi zaakceptować rada nadzorcza.

Spółka opublikowała w czwartek 26 listopada wyniki za II kwartał roku obrotowego 2020/2021. Przychody w tym okresie wyniosły 43,1 mln zł i były o 62 proc. wyższe r/r, EBITDA zwiększyła się o 43 proc. do 26,2 mln zł, a zysk netto o 82 proc. do 25,6 mln zł.

Zyski były o około 9 proc. niższe od konsensu prognoz analityków, ankietowanych przez PAP.

Po I półroczu przychody wynoszą 85 mln zł (+36 proc. r/r), a zysk netto 46,4 mln zł (+49 proc.).

Wartość oszczędności podatkowej z tytułu skorzystania z ulgi IP Box wyniosła w I półroczu 6,2 mln zł. Równocześnie w samym II kwartale spółka odnotowała negatywny efekt rozliczenia wpływu różnic kursowych, który wyniósł 2,9 mln zł. W poprzednich kwartałach efekt ten nie występował, lub miał marginalne znaczenie i zarząd zakłada, że nie powtórzy się na podobną skalę w kolejnych okresach.

ARPU produktu LiveChat, liczone na podstawie miesięcznych powtarzalnych przychodów (monthly recurring revenue - MRR) rośnie od sierpnia 2019 r. W II kwartale 2020/21 ten wskaźnik wyniósł 111 USD wobec 93,8 USD przed rokiem.

“Wzrost ARPU produktu LiveChat to zasługa dosprzedaży do aktualnych partnerów, którzy intensywniej wykorzystują produkt i pozyskiwania większych klientów. Istotna była również zmiana modelu cenowego LiveChat na początku 2020 r.” - podała spółka.

Wzrost ARPU ChatBot (76,8 USD w II kwartale wobec 49,9 USD przed rokiem), to z kolei efekt wprowadzenia nowych planów abonamentowych w styczniu.

Liczba aktywnych i płacących klientów LiveChat na koniec września 2020 r. wyniosła 31306 wobec 28376 przed rokiem. W tym samym okresie liczba klientów ChatBot wzrosła do 1537 wobec 794 przed rokiem. Przychody wygenerowane przez ten produkt to2,84 mln zł w I połowie roku (+230 proc. r/r).