LiveChat: MRR wzrósł w I kwartale o 34,2 proc. r/r

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2023-07-05 07:39

Notowany na GPW LiveChat Software zwiększył wartość powtarzalnych przychodów (MRR) w I kwartale roku obrotowego 2023/2024 o 34,2 proc. r/r do 6,47 mln USD.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W porównaniu z IV kwartałem 2022/2023 (I kwartał roku kalendarzowego) MRR wzrósł o 1,1 proc.

“Wzrost wskaźnika MRR w stosunku do stanu na koniec poprzedniego kwartału wynika głównie ze wzrostu liczby klientów rozwiązań LiveChat. Wzrost w skali roku jest efektem zarówno zwiększenia liczby klientów produktów Spółki, jak również wzrostu wskaźnika ARPU (ang. Averege Revenue Per User, średni miesięczny przychód przypadający na klienta)” - głosi komunikat.

Na koniec czerwca ARPU produktu LiveChat wynosiło 158,2 USD wobec 159,7 USD na koniec marca i 120,5 USD przed rokiem.

ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 122,5 USD na koniec czerwca 2023 r. wobec 121,0 USD na koniec poprzedniego kwartału i 102,5 USD przed rokiem.

Na koniec I kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.765 a ChatBot 2.804.

W I kwartale roku finansowego 2023/24 szacowana wartość operacyjnych przepływów gotówkowych grupy (które służyły jako podstawa do szacunków przychodów) wyniosła 20,16 mln USD, wobec 20,02 mln USD w poprzednim kwartale i 15,21 mln USD w analogicznym okresie poprzedniego roku.

“Obecnie spółka, uwzględniając uwagi audytora do raportu rocznego, prowadzi prace nad zmianą polityki rozpoznania przychodu. Z uwagi na to odstępuje od publikacji wstępnych szacunków dotyczących przychodów” - podano.