Łódzkie MPK kupuje 10 tramwajów od PESA

(Marek Druś)
opublikowano: 24-10-2006, 15:12

Za 75 mln zł łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) kupi od bydgoskich zakładów PESA dziesięć nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Będą one obsługiwać pasażerów na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (ŁTR).

Za 75 mln zł łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (MPK) kupi od bydgoskich zakładów PESA dziesięć nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Będą one obsługiwać pasażerów na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (ŁTR).

We wtorek umowę w tej sprawie podpisali prezes MPK Krzysztof Wąsowicz i prezes PESA Bydgoszcz Tomasz Zaboklicki. Obok zakupu pojazdów, umowa przewiduje także modernizację zajezdni i dostosowanie jej od obsługi nowych tramwajów.

Według prezesa PESA, tramwaje które otrzyma Łódź to niskopodłogowe pojazdy nowej generacji, mogące konkurować z pojazdami produkowanymi na zachodzie. Tramwaje będą wyposażone w klimatyzację i monitoring; będą mogły zabierać do 200 pasażerów.

Jeszcze w tym roku bydgoski producent dostarczyć ma sześć pierwszych tego typu pojazdów do Elbląga; w przyszłym roku 15 trafi do stolicy.

ŁTR to największy projekt w regionie łódzkim finansowany ze środków unijnych. Pierwszy jego etap, którego realizacja ma zakończyć się w kwietniu 2008 r., kosztować będzie 217 mln zł; 108 mln zł pochodzić będzie z UE.

Projekt przewiduje modernizację i rozbudowę biegnącego przez Łódź korytarza komunikacyjnego o długości 15 km. Od początku przyszłego roku gruntownej modernizacji poddana zostanie trasa linii tramwajowej nr 11, biegnąca wzdłuż ulic: Zgierskiej, Zachodniej, al. Kościuszki, Piotrkowskiej i Pabianickiej, aż do pętli w Chocianowicach wraz z 30 przystankami oraz trakcją elektryczną.

Na 60 łódzkich skrzyżowaniach będą zainstalowane urządzenia sterujące sygnalizacją świetlną, zapewniając pierwszeństwo tramwajom jadącym nową trasą. Na przystankach pojawią się też elektroniczne tablice informacyjne podające czas przejazdu na danej linii. Czas jazdy skrócić się ma o ok. 12 minut.

W przyszłości nowa linia ma być rozbudowana, dzięki czemu połączy centra trzech najważniejszych miast aglomeracji - Łodzi, Zgierza i Pabianic. Projekt ŁTR przewiduje także stworzenie zintegrowanej taryfy przewozowej dla całej aglomeracji, przy zastosowaniu elektronicznej karty miejskiej oraz stworzenie zintegrowanego systemu informacji dla pasażera, obejmującego sieci transportu zbiorowego w całej aglomeracji łódzkiej.

(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Łódzkie MPK kupuje 10 tramwajów od PESA