Logistyk w cenie, ale z językami

  • Dorota Czerwińska
opublikowano: 25-02-2013, 10:54

Od dwóch lat zatrudnienie w branży logistycznej jest stabilne. Najczęściej poszukuje się kierowników magazynów i dyrektorów logistyki.

Transport, spedycja, logistyka jest jednym z najstabilniejszych sektorów w kraju. Na przekór globalnemu spowolnieniu gospodarczemu koniunktura w branży logistycznej się utrzymuje.

FOT. Puls Biznesu_Marek WIśniewski
FOT. Puls Biznesu_Marek WIśniewski
None
None

Dlaczego? W czasie kryzysu dla wielu firm najważniejsze staje się zachowanie zysków. Jednym ze sposobów stabilizowania i poprawy wyników finansowych jest optymalizacja procesów.

Coraz więcej firm decyduje się więc np. na outsourcing, czyli powierzenie pewnej części swojej działalności wyspecjalizowanym zewnętrznym podmiotom. — To wszystko w połączeniu z rozpoczętą przez kilku deweloperów budową magazynów zapowiada poprawę koniunktury dla obecnych i przyszłych pracowników branży logistycznej — uważa Cédric Kowalski, z firmy doradztwa personalnego Michael Page.

Kandydaci na logistyków muszą mieć. instynkt biznesowy, by wprowadzać jak najefektywniejsze kosztowo rozwiązania.

Dodaje, że z usług logistyczno-transportowych korzystają przedsiębiorstwa z różnych branż, ale optymalizacja procesów i poprawa efektywności są najważniejsze dla firm z sektorów: FMCG, motoryzacyjnego i handlu detalicznego. W ostatnich dwóch latach zatrudnienie w branży logistycznej w Polsce utrzymuje się na podobnym poziomie, a według eksperta Michael Page w ostatnim czasie najczęściej poszukiwano osób na stanowiska kierownika magazynu i dyrektora logistyki.

Od kandydatów wymaga się doświadczenia i płynnej znajomości angielskiego. Dodatkowym atutem jest władanie drugim językiem obcym — najlepiej niemieckim lub francuskim. Kandydaci na logistyków powinni być wykształceni kierunkowo. Na poziomie menedżerskim niezbędny jest dyplom z ekonomii, w tym w transporcie i logistyce. Na wyższe stanowiska kierownicze poszukuje się osób, które łączą wykształcenie biznesowe lub finansowe z technicznym, rozumieją zasady rządzące produkcją i znają najnowsze technologie.

— Osoby te muszą również mieć tzw. instynkt biznesowy, by wprowadzać jak najefektywniejsze kosztowo rozwiązania logistyczne. Niestety, takich kandydatów jest na rynku ciągle zbyt mało — dodaje Cédric Kowalski.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane