LOT wleciał na podium AirHelp

Małgorzata GrzegorczykMałgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 2023-12-04 17:37

Firma chroniąca prawa pasażerów oceniła przewoźników pod względem punktualności, opinii pasażerów i obsługi wniosków o odszkodowanie. LOT skoczył o 12 pozycji.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Polskie Linie Lotnicze LOT awansowały do pierwszej trójki najlepszych na świecie linii lotniczych w rankingu AirHelp, firmy chroniącej prawa pasażerów. Narodowy przewoźnik zdobył 8,11 pkt. w rankingu, w którym linie są oceniane pod względem punktualności, opinii pasażerów i obsługi wniosków o odszkodowanie. Skoczył o 12 pozycji i znalazł się na podium jako jedna z dwóch europejskich linii lotniczych. Wyprzedziły go katarskie Qatar Airways, które kolejny raz zdobyły tytuł lidera, oraz niemiecki Eurowings, który poprawił pozycję o sześć oczek. Gorzej od LOT-u wypadły m.in.: Air France (25. miejsce), Lufthansa (57. miejsce), KLM (16. miejsce), British Airways (przedostatnie, 82. miejsce).

Wśród najlepszych lotnisk, w przypadku których oceniane były: punktualność, opinia pasażerów i jakość lotniskowych sklepów i restauracji, zabrakło europejskich, najwyżej, na 24. pozycji znalazł się port w Bilbao. Pierwsze miejsce ma port w Omanie, a poprzedni zwycięzca, lotnisko Tokio-Haneda, spadł na 14. pozycję.

W rankingu wzięto pod uwagę opinie 5,3 tys. pasażerów z 58 krajów, uwzględniono 83 linie i 194 lotniska.