LOT zmieni połączenia
Przystąpienie do sojuszu Qualiflyer wymaga korekty rozkładu
WIĘKSZE SAMOLOTY: Nasze rejsy z Krakowa do Zurychu prowadzone będą teraz na samolotach Jumbolino — mówi Rolf Koller, dyrektor przedstawicielstwa Swissair/Sabena na Polskę. fot. Małgorzata Pstrągowska
Po wstąpieniu do Qualiflyera LOT prawdopodobnie zlikwiduje część bezpośrednich połączeń, a polscy pasażerowie będą podróżowali przez Zurych i Brukselę. Nie oznacza to jednak, że krajowy przewoźnik poniesie straty. Większość połączeń sojuszu do Europy Północno-Wschodniej ma bowiem prowadzić przez Polskę.
Już niedługo przewoźnicy lotniczy zaprezentują nowe rozkłady lotów na sezon letni. Tegoroczny rozkład będzie szczególnie interesujący ze względu na wejście 1 stycznia 2000 roku polskiego przewoźnika do aliansu Qualiflyer, w którym prym wiedzie Swissair.
Będą zmiany
Zgodnie z zapowiedziami szwajcarskiego przewoźnika, najważniejszą zmianą w letnim rozkładzie będzie zwiększenie liczby rejsów z Warszawy do Zurychu i Brukseli.
— Od wiosny Swissair będzie prowadził te połączenia z Zurychem, które dotychczas obsługiwały linie Crossair. Zmieni się jednak rodzaj samolotów latających na tej trasie. Małe maszyny Jumbolino zastąpią Airbusy 320 — informuje Rolf Koller, dyrektor przedstawicielstwa Swissair/Sabena na Polskę.
Na trasie do Zurychu nowe maszyny wprowadzi również polski przewoźnik.
— Do Szwajcarii będą latały teraz nasze nowe Embraery — opowiada Leszek Chorzewski z Polskich Linii Lotniczych LOT.
Od nowego sezonu Swissair i LOT będą obsługiwać z Warszawy do Zurychu po dwa rejsy dziennie, natomiast samoloty do Brukseli odlatywać będą trzykrotnie w ciągu doby.
Najważniejsze dla polskich pasażerów może jednak być zupełnie coś innego.
Rejsy łączone
Z wypowiedzi przedstawicieli Swissairu wynika, że część rejsów krajowego przewoźnika może zostać zlikwidowana. Polscy pasażerowie będą musieli przesiadać się w Szwajcarii.
— W rozkładach Swissair, Sabeny i LOT-u przybędzie rejsów łączonych prowadzonych przez Zurych i Brukselę z Warszawy i Krakowa. Pasażerowie LOT-u wykorzystując światową sieć Qualiflyera będą mogli dotrzeć do większej ilości portów lotniczych. Najbardziej dochodowe połączenia bezpośrednie z Polski będą nadal prowadzone — uspokaja Jarosław Nowicki ze Swissairu.
Warto zaznaczyć, że połączenia Qualiflyera w kierunku Europy Północno-Wschodniej będą prowadzone przez Polskę.
Polskie biuro
Wiele zmian czeka również polskie przedstawicielstwo Swissair i Sabeny w Polsce.
— LOT jako przewoźnik narodowy i członek aliansu Qualiflyer przejmie rolę głównego reprezentanta sojuszu w kraju. Polski przewoźnik wraz z liniami działającymi w kraju zajmą się promocją całego aliansu — mówi Jarek Nowicki
Dodatkowo, zgodnie z zasadą sojuszu Qualiflyer „wszyscy przewoźnicy pod jednym dachem”, Swissair i Sabena utworzą w Polsce z LOT-em wspólne biura obsługi klienta.