Lotos Kolej jedzie za granicę

Spółka chce rozwinąć przewozy na rynku niemieckim i zacieśnić współpracę z partnerami ze Wschodu.

Przewoźnicy kolejowi budują terminale przeładunkowe, a właściciele terminali i flot samochodowych inwestują w kolej. Polskie firmy transportowe coraz częściej stają się korporacjami przewozowo-logistycznymi. Inny model biznesu preferuje Lotos Kolej.

Zobacz więcej

Henryk Gruca, prezes Lotos Kolei

Spółka, która powstała, by transportować paliwa z gdańskiej rafinerii, wozi różne towary masowe, kontenery, chemię, zboża, stal itp. — W ubiegłym roku przewieźliśmy więcej towarów dla klientów zewnętrznych niż dla Grupy Lotos — mówi Henryk Gruca, prezes spółki.

Lotos Kolej eksploatuje ponad 4 tys. wagonów. Nie poprzestaje jednak na rozwoju na krajowym rynku i rozważa uruchomienie przewozów poza granicami Polski.

— Nie wykluczamy rozszerzenia przewozów na rynku niemieckim oraz zamierzamy zacieśnić współpracę z przewoźnikami ze Wschodu — mówi Henryk Gruca. Obecnie spółka dojeżdża jedynie do granicy niemieckiej, a tam powierzone jej ładunki przejmuje inny przewoźnik. Takich pociągów uruchamia kilkanaście dziennie.

— Jeśli Lotos Kolej zacznie samodzielnie kursować na rynek niemiecki, jego oferta może być ciekawą alternatywądla usług PKP Cargo — uważa Michał Beim, ekspert Instytutu Sobieskiego.

Giełdowy przewoźnik ma licencję przewozową na Niemcy. Lotos Kolej informuje, że oprócz usług przewozowych zamierza skupić się także na serwisowaniu technicznym taboru kolejowego. Chodzi o naprawy okresowe zbiorników cystern kolejowych oraz ich czyszczenie, naprawy podwozia taboru kolejowego,serwisowanie awaryjne itp.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Lotos Kolej jedzie za granicę