Lotos: odpowiedzialny biznes

MAG
09-04-2009, 00:00

Po raz pierwszy największe

Po raz pierwszy największe

polskie firmy zostały

ocenione w kategoriach

CSR. Wniosek z badania:

nie wykorzystują jego

możliwości.

Grupa Lotos zwyciężyła w rankingu wiarygodności działań odpowiedzialnego biznesu (CSR — Corporate Social Responsibility) przeprowadzonego wśród 39 największych polskich firm przez firmę Braun Partners oraz Polską Konfederację Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Pod uwagę brano siedem czynników. Lider zwyciężył w następujących obszarach: relacje z interesariuszami (w CSR to partnerzy, klienci, itd.) oraz odpowiedzialność za środowisko. Poza tym firma wydała raport społecznej odpowiedzialności biznesu, a to rzadkość w Polsce. Takie raporty przygotowało tylko 9 proc. badanych, a jedynie 3 firmy zrobiły to zgodnie z międzynarodowymi standardami.

Mocną stroną TP, wicelidera rankingu, jest obszar komunikacji i transparentność działań. Zakłady Anwil, trzecie na podium, zdobyły punkty za wysoki poziom odpowiedzialności za środowisko i ład korporacyjny (mimo że firma nie jest notowana na GPW).

— Największe firmy nadal nie wykorzystują potencjału, który tkwi w przekazywaniu wiarygodnych informacji dotyczących aktywności spółek. Dialog z tzw. grupami interesariuszy jest podstawą zarządzania społecznie odpowiedzialnym biznesem — komentują autorzy raportu.

Kto ma spoŁecznie odpowiedzialny biznes

Firma Punkty*

Grupa Lotos 14,5

Telekomunikacja Polska 13,5

Zakłady azotowe Anwil 13,0

Grupa Metro w Polsce 12,5

PKN Orlen 12,0

Firma Punkty*

Unilever Polska 11,5

Budimex 9,5

Ciech 9,5

Polimex-Mostostal 9,5

Polska Telefonia Cyfrowa 9,0

*(na 24 możliwe) Źródło: Ranking CSR 24/7

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Lotos: odpowiedzialny biznes