LPP już nie będzie publikować danych co miesiąc

aktualizacja: 03-01-2018, 08:18

Zarząd LPP zrezygnował z comiesięcznej publikacji danych o sprzedaży i marży. Będzie to robił co kwartał.

W ostatnim tego typu raporcie podano, że w grudniu 2017 r. sprzedaż wzrosła o 18 proc. do 893 mln zł, a narastająco wyniosła w ubiegłym roku 7 mld zł (+17 proc. r/r).

Powierzchnia handlowa sklepów na koniec grudnia 2017 roku wyniosła ok. 1 001 tys. m. kw. i była większa o ok. 9 proc. od powierzchni handlowej na koniec 2016 roku.

Przychody ze sprzedaży internetowej w grudniu 2017 wyniosły ok. 61 mln zł i były wyższe o ok. 135 proc. od sprzedaży zrealizowanej w grudniu 2016. W całym 2017 roku sprzedaż internetowa wyniosła 365 mln zł i była wyższa o ok. 111 proc. licząc rok do roku.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży w grudniu 2017 wyniosła ok. 56 proc. i była wyższa o 20 p.p. w stosunku do marży zrealizowanej w grudniu roku poprzedniego.

Zmianę w polityce informacyjnej uzasadniono tym, że sprzedaż w okresach miesięcznych "może podlegać szeregu zaburzeniom o nieoczekiwanym oraz niepowtarzalnym charakterze, spowodowanym np. zmiennymi warunkami pogodowymi i tym samym w ocenie Spółki zdecydowanie bardziej wiarygodna oraz użyteczna jest sprawozdawczość wyników sprzedaży w dłuższym horyzoncie czasowym".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / LPP już nie będzie publikować danych co miesiąc