LPP podtrzumuje prognozę wyników grupy w 2005 r.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 14-11-2005, 20:36

Grupa LPP podtrzymała w poniedziałek, po opublikowaniu raportu za III kwartał, prognozę zysku netto spółki na 2005 rok w wysokości 60 mln zł i przychodów w wysokości 750 mln zł. W raporcie kwartalnym spółka poinformowała, że przychody za III kwartał są lepsze niż w analogicznym okresie 2004 roku, ale nieznacznie spadł zysk netto.

Grupa LPP podtrzymała w poniedziałek, po opublikowaniu raportu za III kwartał, prognozę zysku netto spółki na 2005 rok w wysokości 60 mln zł i przychodów w wysokości 750 mln zł. W raporcie kwartalnym spółka poinformowała, że przychody za III kwartał są lepsze niż w analogicznym okresie 2004 roku, ale nieznacznie spadł zysk netto. 

Przychody za III kwartał 2005 r. wyniosły 168,4 wobec 141,1 mln zł w III kwartale 2004 r. Zysk netto wyniósł 7,2 mln zł, a zysk operacyjny 8,7 mln zł. W III kwartale 2004 r. zysk netto i zysk operacyjny wyniosły odpowiednio: 7,7 mln zł i 7,4 mln zł.

LPP jest firmą zajmującą się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce i krajach Europy Centralnej i Wschodniej. Zajmuje się również sprzedażą obuwia, toreb i akcesoriów młodzieżowych.

LPP, projektant i dystrybutor odzieży, chce w ciągu kilku lat zwiększyć sprzedaż zagraniczną do 50 proc. przychodów z obecnych 15 proc. Spółka planuje, że w IV kwartale wypracuje około 60 proc. tegorocznego zysku - poinformowali w poniedziałek przedstawiciele LPP.

"Planujemy, że za kilka lat nawet 50 proc. przychodów, a później i więcej, pochodzić będzie z eksportu. Na razie sprzedajemy nasze produkty w 7 krajach poza Polską, przyglądamy się jednak Rumunii i Bułgarii. Nie wykluczamy także krajów z Europy Zachodniej" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami wiceprezes LPP Dariusz Pachla.    

Zdaniem wiceprezesa, w 2006 roku całkowita sprzedaż zagraniczna zacznie przynosić spółce zyski.

"Niektóre kraje, jak Rosja czy Ukraina, już przynoszą dodatni zysk netto. Per saldo jednak jesteśmy jeszcze na minusie" - powiedział Pachla.

W ramach rozwoju sprzedaży zagranicznej LPP zamierza intensywnie rozwijać sieć sklepów. Do końca 2006 roku spółka chce kilkakrotnie zwiększyć powierzchnie sprzedażowe za granicą.

Sieć detaliczna LPP liczyła na koniec września 179 sklepów, z czego 40 znajdowało się za granicą. Spółka korzystała w tym czasie z 61,6 tys. mkw. powierzchni sprzedażowych w Polsce i 23,7 tys. mkw. za granicą.

Przedstawiciele spółki spodziewają się, że do końca 2005 roku liczba sklepów Cropp wzrośnie do około 70 punktów z obecnych 56, a do końca 2006 roku jego powierzchnia sprzedaży się podwoi.

Spółka nie zamierza pozyskiwać na rozwój sieci środków z emisji nowych akcji.

"Finansujemy wszystkie inwestycje ze środków własnych i z kredytów. Nie planujemy obecnie żadnej nowej emisji akcji. Nie mamy też w planach splitu akcji. Zamiarem właścicieli LPP jest takie prowadzenie biznesu, aby nie było potrzeby emitowania nowych akcji" - powiedział Pachla.

W drugiej połowie 2006 roku LPP zamierza wprowadzić do swojej oferty nową markę.

"Mamy już podpisane trzy umowy wynajmu. Sklepy oferujące nową markę wielkością będą zbliżone i mniejsze od sklepów Croppa" - powiedział Pachla.

LPP spodziewa się, że w IV kwartale wypracuje nawet 60 proc. tegorocznego zysku.

"Zgodnie z dynamiką z poprzednich lat, spodziewamy się, że ostatni kwartał, a zwłaszcza grudzień, przyniosą wielokrotnie wyższą sprzedaż niż poprzednie okresy. W IV kwartale możemy wypracować nawet 60 proc. zysku" - powiedział Pachla.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane