Eksperci dobrze ocenili plan LPP długoterminowego najmu centrum o powierzchni 30 tys. m kw. w podmoskiewskim kompleksie PNK Park Zhukovsky. Spółka zapowiadała jego uruchomienie w trzecim kwartale, a już w czerwcu zrealizowała pierwsze zamówienia internetowe. Nowe centrum zastąpiło prawie o połowę mniejszy obiekt otwarty w 2017 r.
– Nie tylko zwiększymy dostępność oferty i możliwości rozwoju handlu internetowego w Rosji, ale przede wszystkim przekonamy się, jak chłonny jest ten rynek. Już w pierwszych tygodniach po uruchomieniu nowego obiektu notujemy sprzedaż o 75 proc. wyższą niż rok wcześniej – mówi Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.
Nowy magazyn może pomieścić 3 mln sztuk odzieży z kolekcji wiosna-lato lub ponad 2 mln jesienno-zimowej i pozwala realizować 95 tys. zamówień dziennie, czyli trzykrotnie więcej niż wcześniej. Spółka już planuje zwiększenie powierzchni o 10 tys. m kw. Rosja jest jej największym zagranicznym rynkiem – w pierwszym kwartale roku 2021/22 łączna sprzedaż w tym kraju wyniosła 535 mln zł.
Tyle wyniesie powierzchnia magazynowa LPP po uruchomieniu centrum w Rumunii oraz – w pierwszym kwartale 2022 r. – w Brześciu Kujawskim.
