Lubimy małych, wybieramy dużych

Zaufanie oparte na osobistej relacji, dogodne lokalizacje, znajomość potrzeb klientów, krótkie kolejki i wysoka jakość obsługi — w tym mali sprzedawcy są lepsi od dużych sieci handlowych.

Zaufanie oparte na osobistej relacji, dogodne lokalizacje, znajomość potrzeb klientów, krótkie kolejki i wysoka jakość obsługi — w tym mali sprzedawcy są lepsi od dużych sieci handlowych. Duzi mają jednak szerszy asortyment, oferują lepsze promocje i mają niskie ceny, więc wybieramy ich częściej, ale nie bez smutku: co drugi Polak uważa bowiem, że monopol wielkich sieci handlowych negatywnie wpływa na jakość oferty producentów.

Zobacz więcej

Fot. Fotolia

Takie są wyniki badania ankietowego, przeprowadzonego na potrzeby raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, opublikowanego przez platformę do opłacania rachunków MAM.

56 proc. Tylu Polaków uważa, że sieci handlowe negatywnie wpływają na lokalną przedsiębiorczość w ich miejscu zamieszkania…

46 proc. …tylu, że w pobliżu jest za mało lokalnych, małych sklepów i usługodawców…

80 proc. …a tylu, że supermarkety są lepsze od małych sklepów pod względem szerokości asortymentu (zdaniem 72 proc., mają też niższe ceny)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Branża spożywcza / Lubimy małych, wybieramy dużych