Zaufanie oparte na osobistej relacji, dogodne lokalizacje, znajomość potrzeb klientów, krótkie kolejki i wysoka jakość obsługi — w tym mali sprzedawcy są lepsi od dużych sieci handlowych. Duzi mają jednak szerszy asortyment, oferują lepsze promocje i mają niskie ceny, więc wybieramy ich częściej, ale nie bez smutku: co drugi Polak uważa bowiem, że monopol wielkich sieci handlowych negatywnie wpływa na jakość oferty producentów.

Takie są wyniki badania ankietowego, przeprowadzonego na potrzeby raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, opublikowanego przez platformę do opłacania rachunków MAM.
56 proc. Tylu Polaków uważa, że sieci handlowe negatywnie wpływają na lokalną przedsiębiorczość w ich miejscu zamieszkania…
46 proc. …tylu, że w pobliżu jest za mało lokalnych, małych sklepów i usługodawców…
80 proc. …a tylu, że supermarkety są lepsze od małych sklepów pod względem szerokości asortymentu (zdaniem 72 proc., mają też niższe ceny)