Luxon szuka partnera

Spółka oświetleniowa potrzebuje 10 mln zł na rozwój. Dzięki partnerowi chce zrobić skok do przodu.

Luxon to przedsięwzięcie kilku młodych przedsiębiorców, którzy dziewięć lat temu postanowili zaistnieć w konkurencyjnej branży oświetleniowej. Skupiają się na niszy oświetlenia LED, w której skutecznie rywalizują z dużo większymi graczami. Teraz chcą zrobić skok do przodu. Firma zaczęła się rozglądać po rynku w poszukiwaniu kapitału.

PODRÓŻE KSZTAŁCĄ: Maciej Szott, Krzysztof Ostrowski i Marek Ostrowski przywieźli pomysł na LED-y z wycieczki na Tajwan 10 lat temu. Tak spodobała im się fabryka, którą wtedy zobaczyli na Tajwanie, że zaczęli sprowadzać diody do Polski i produkować do nich obudowy. [FOT. ARC] PODRÓŻE KSZTAŁCĄ: Maciej Szott, Krzysztof Ostrowski i Marek Ostrowski przywieźli pomysł na LED-y z wycieczki na Tajwan 10 lat temu. Tak spodobała im się fabryka, którą wtedy zobaczyli na Tajwanie, że zaczęli sprowadzać diody do Polski i produkować do nich obudowy.
Zobacz więcej

PODRÓŻE KSZTAŁCĄ: Maciej Szott, Krzysztof Ostrowski i Marek Ostrowski przywieźli pomysł na LED-y z wycieczki na Tajwan 10 lat temu. Tak spodobała im się fabryka, którą wtedy zobaczyli na Tajwanie, że zaczęli sprowadzać diody do Polski i produkować do nich obudowy. [FOT. ARC] PODRÓŻE KSZTAŁCĄ: Maciej Szott, Krzysztof Ostrowski i Marek Ostrowski przywieźli pomysł na LED-y z wycieczki na Tajwan 10 lat temu. Tak spodobała im się fabryka, którą wtedy zobaczyli na Tajwanie, że zaczęli sprowadzać diody do Polski i produkować do nich obudowy. Fot. ARC

— Chcemy pozyskać łącznie 10 mln zł na wykup i dalsze inwestycje w rozwój spółki. Rozmawiamy z funduszami venture capital i private equity — mówi Marek Ostrowski, wiceprezes i dyrektor do spraw rozwoju firmy Luxon. Spółka powołuje się na dane, z których wynika, że globalny rynek oświetlenia LED ma osiągnąć prawie 65 mld EUR wartości do 2020 r., co stanowić będzie blisko 70 proc. całego rynku oświetleniowego. LED rośnie na fali zainteresowania rozwiązaniami ekologicznymi i zwiększeniem efektywności energetycznej. W Polsce jest spore pole do popisu, ponieważ jedynie 15 proc. firm korzysta z tego typu rozwiązań. Menedżerowie Luxonu nie byliby sobą, gdyby nie myśleli o kilku krokach do przodu. Spółka chce rozwinąć eksport i wejść w obszar internetu rzeczy (IOT).

— Planujemy stworzyć szereg opraw, zasilaczy i elementów sterujących dedykowanych do użytku w obszarze IOT. Chcemy też rozwinąć eksport tak, by za pięć lat urósł do kilkunastu milionów euro z obecnych 1,5 mln EUR rocznie — mówi Marek Ostrowski. Spółka, która miała 20 mln zł przychodów w 2017 r., chce urosnąć 4-5 krotnie w ciągu najbliższych 4-5 lat. Jednym z jej atutów jest zawężenie grupy docelowej — Luxon skupia się na klientach z obszaru przemysłowego.

— Skupiamy się na obszarze B2B. Wygrywamy z większymi konkurentami podejściem do klienta, sposobem, w jaki projektujemy oprawy, i bardziej efektywnym modelem sprzedaży — mówi Marek Ostrowski.

OKIEM INWESTORA
Czas na kolejny krok

KRYSTIAN STYPUŁA, akcjonariusz finansowy firmy Luxon

Założycieli Luxonu poznałem na prezentacji w Sieci Aniołów Biznesu Amber. To młodzi ludzie, którzy budowali firmę od zera, ucząc się przedsiębiorczości na własnych błędach. Wyróżniali się profesjonalizmem ludzi, którzy wiedzą, czego chcą, i tym, że cały czas należy się uczyć. Moje zaangażowanie kapitałowe pomogło firmie wejść kilka poziomów wyżej w rozwoju produkcji, zarządzania finansami i kultury organizacyjnej. Teraz powoli przychodzi czas na poszukiwanie dla Luxonu przyszłości pod skrzydłami inwestora branżowego lub większego inwestora finansowego.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Wierzchowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Luxon szuka partnera