Mail-Media chce pomagać w rozsyłaniu e-maili

Kamil Kosiński
opublikowano: 2011-04-13 00:00

Powstał dom mediowy, który chce się specjalizować w e-mail marketingu. Ma ofertę dla małych firm i dla korporacji.

Powstał dom mediowy, który chce się specjalizować w e-mail marketingu. Ma ofertę dla małych firm i dla korporacji.

Na przełomie marca i kwietnia 2011 r. wyspecjalizowana w e-mail marketingu spółka Sare wydzieliła ze swoich struktur dział planujący kampanie reklamowe realizowane poprzez pocztę elektroniczną. Nowa spółka o nazwie Mail-Media ma być domem mediowym koncentrującym się na rynku e-mail marketingu.

— Nie ma tu konfliktu interesów, bo biznes Sare polega na tworzeniu narzędzia do e-mail marketingu. Sare nie ma własnych baz danych z adresami poczty elektronicznej. Wielu klientów prosiło nas o pomoc przy zaplanowaniu kampanii reklamowych realizowanych e-mailem. Ale gdy zgłaszaliśmy się do portali w imieniu konkretnych klientów, dostawaliśmy mniejsze rabaty niż domy mediowe — wyjaśnia Tomasz Pruszczyński, prezes Sare.

Największe bazy adresów poczty elektronicznej są w bazach danych portali. Ale Mail-Media chce też sięgnąć po adresy z małych i nieeksploatowanych dotąd baz adresowych, które łączy w większe pakiety tematyczne. Tomasz Pruszczyński twierdzi, że firma nawiązała już współpracę z kilkuset serwisami internetowymi, które mają w swoich bazach adresy niekiedy zaledwie 1 tys. użytkowników.

— Z punktu widzenia reklamodawcy z branży FMCG takie bazy nie mają wartości, ale dla firm, które mają ofertę dla jakiejś grupy specjalistów, mogą być bardziej interesujące niż wielkie bazy danych portali — uważa Tomasz Pruszczyński.

Pojedyncze zlecenie realizowane przez Mail-Media ma kosztować 5-50 tys. zł.

— To nie jest dużo, ale te kwoty dotyczą pojedynczego mailingu. Będziemy namawiali klientów na działania cykliczne, których budżet w skali roku powinien mieć rozpiętość od 100 tys. do 1 mln zł — dodaje Tomasz Pruszyński.