Mała oferta z ambicjami

Zbigniew Kazimierczak
opublikowano: 08-12-2006, 00:00

Dystrybutor Ery rozpocznie ofensywę z północy. Na akwizycje potrzebuje pieniędzy z giełdy. Przynajmniej 15 mln zł.

19 grudnia rozpoczną się zapisy na ponad 1,4 mln nowych akcji Eurotela, autoryzowanego dystrybutora produktów i usług Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era i Heyah. Zlecenia kupna można przekazywać do 21 grudnia — wynika z opublikowanego prospektu emisyjnego. Na razie widomo, że cena walorów będzie się mieścić w przedziale 11-14 zł, co oznacza że spółka chce zdobyć 15-19 mln zł.

Przejęcie tuż-tuż

Głównym celem emisji są akwizycje. I to szybkie.

— Spodziewamy się zakończyć transakcję przejęcia do końca grudnia — mówi Krzysztof Płachta, prezes gdańskiej spółki.

Chodzi o firmę posiadającą podobnie jak Eurotel około 50 punktów sprzedaży. Dzięki temu emitent, mocny dotąd na północy Polski, wejdzie w inne regiony kraju. Akwizycja została wyceniona na 7,2 mln zł, podczas gdy podobny wielkościowo Eurotel przy cenie minimalnej byłby wart około 60 mln zł. Skąd ta dysproporcja?

— Spółka jest warta tyle, ile ktoś chce za nią zapłacić. Poza tym my nie kupujemy przedsiębiorstwa, a tylko punkty sprzedaży, więc inaczej liczy się wartość przejmowanych aktywów — tłumaczy Tomasz Basiński, członek zarządu Eurotela.

To nie koniec planowanych przejęć. Eurotel chce mieć na konieć 2007 r. 150-200 lokalizacji. Na więcej pewnie nie pozwoliłby operator GSM.

Zysk razy...

Już dzięki pierwszej transakcji Eurotel podwoi sieć. Za tym ma iść poprawa wyników finansowych.

— W relacji do 2005 r. mają być one zwielokrotnione w ciągu najbliższych lat — zapowiada Krzysztof Stepokura, główny akcjonariusz spółki, zasiadający w zarządzie.

Na 2006 r. planowany jest wzrost sprzedaży o 28 proc., do 47,54 mln zł, i zysku o blisko 53 proc., do 2,14 mln zł.

— Spodziewamy się sporego zainteresowania ofertą Eurotela. Debiut giełdowy zaplanowaliśmy na 29 grudnia — mówi Katarzyna Iwaniuk-Michalczuk, zastępca dyrektora Domu Maklerskiego PKO BP, który jest sponsorem emisji.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Polecane