Małe firmy słabo informują

Magdalena Graniszewska
19-02-2010, 00:00

Jak firmy z New Connect radzą sobie z obowiązkami informacyjnymi? Mogłoby być lepiej. Tak wyszło z badania Deloitte.

Jak firmy z New Connect radzą sobie z obowiązkami informacyjnymi? Mogłoby być lepiej. Tak wyszło z badania Deloitte.

Obowiązki informacyjne to twardy orzech do zgryzienia. Jeśli okazjonalne problemy mają z nimi nawet największe firmy z GPW, to co mogą powiedzieć młode biznesy z rynku NewConnect? Zbadała to firma doradcza Deloitte. Przepytała inwestorów i emitentów z NewConnect.

— Odpowiedzi wskazują, że inwestorzy mają roszczeniową postawę, jeśli chodzi o informacje płynące ze spółek, a te z kolei reagują na te wymagania dość emocjonalnie. Wykazują jednak pewne zrozumienie dla tych obowiązków — mówi Szymon Komorowski z Deloitte.

Deloitte przyjrzał się też zależności między liczbą komunikatów płynących z firm, a ich wynikami finansowymi.

— Nie ma jasnej korelacji. Są przypadki, kiedy słabe wyniki skłaniają spółkę do zwiększenia liczby komunikatów — zauważa Szymon Komorowski.

Firmy z NewConnect powinny też zwrócić uwagę na jakość tych komunikatów. Potwierdza to Sebastian Huczek, wiceprezes Investcon Group, która jest autoryzowanym doradcą.

— Po pierwsze, należy publikować tylko istotne i cenotwórcze informacje, bo przecież nie chodzi o prowadzenie bloga. Po drugie, tytuł powinien wskazywać na treść raportu. Po trzecie, nawet negatywne informacje powinny trafiać na rynek. Wreszcie po czwarte, informacja musi być możliwie kompletna. Przykładowo, jeśli spółka nie poda wartości zawartej właśnie umowy, to dla inwestorów ten komunikat będzie bezużyteczny — wyjaśnia Sebastian Huczek.

Wtóruje mu Agnieszka Gontarek, dyrektor działu emitentów GPW.

— Spółki muszą sobie uzmysłowić, że raporty maja służyć inwestorom — podkreśla Agnieszka Gontarek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Małe firmy słabo informują