Małe i średnie chcą różnych usług

SW
23-11-2011, 00:00

Mówiąc o MSP, myśli się często o najmniejszych. Tymczasem potrzeby różnej wielkości firm z tego segmentu są odmienne.

Aż 95 proc. firm z segmentu MSP stanowią mikroprzedsiębiorstwa. Dlatego kiedy mówi się o potrzebach sektora małych i średnich przedsiębiorstw, często uwaga koncentruje się na firmach najmniejszych, a potrzeby tych większych traktowane są w podobny sposób. Tymczasem małe i średnie firmy różnią się istotnie, jeśli chodzi o oczekiwania wobec banków — pokazuje badanie Instytutu Homo Homini na zlecenie Deutsche Banku PBC.

Zostało ono przeprowadzone wśród 800 przedsiębiorstw — 500 firm małych (o obrotach do 5 mln zł rocznie) i 300 większych (o obrotach pomiędzy 50 a 150 mln zł rocznie). Wynika z niego, że przedsiębiorcy działający w większej skali oczekują od banku przede wszystkim profesjonalnego doradztwa (89 proc.). W przypadku kont ważne są cena usług oraz poziom zaawansowania bankowości elektronicznej. Nie są one jednak krytyczne dla budowania relacji klient — bank.

Natomiast firmy mikro i małe największą uwagę przy wyborze banku zwracają na jakość bankowości elektronicznej (91 proc. badanych wskazało tę cechę banku jako istotną) i cenę usług (dla 90 proc. ważny jest brak opłat za prowadzenie konta, a dla 87 proc. bezpłatne przelewy krajowe i zagraniczne). Zdecydowanie chętniej niż firmy większe korzystają z bankowości transakcyjnej w oddziałach i z bankomatów.

W ramach badania przedsiębiorcy odpowiadali również na pytanie o sposób zyskiwania informacji o produktach i usługach finansowych. Dla małych firm najważniejszym źródłem informacji jest internet (63 proc. wskazań). Firmy większe po informacje zwracają się przede wszystkim do swoich doradców (68 proc. wskazań).

— Różnice te mają istotny wpływ na oczekiwania firm wobec banków. Zadaniem instytucji finansowej jest takie dostosowanie swojej oferty, aby w możliwie najlepszy sposób odpowiadała ona na potrzeby danego przedsiębiorcy — komentuje Agnieszka Wiklik, dyrektor obszaru klienta biznesowego Deutsche Bank PBC. Dodaje, że banki powinny wyraźniej dostrzegać i reagować na potrzeby tych największych firm sektora, szczególnie że według prognoz znaczenie tego właśnie segmentu przedsiębiorstw ma wzrastać.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SW

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Małe i średnie chcą różnych usług