Nowa koalicja małych firm handlowych wzywa Amazona do podziału platformy sprzedażowej. Sojusz składa się z ponad 20 organizacji, które zrzeszają ok. 60 tys. podmiotów gospodarczych.
AmazonAdobe Stock
Nowa koalicja małych firm handlowych wzywa Amazona do podziału platformy sprzedażowej. Sojusz składa się z ponad 20 organizacji, które zrzeszają ok. 60 tys. podmiotów gospodarczych.
Koalicja Small Business Rising, która reprezentuje m.in. sklepy spożywcze, sklepy z elektroniką, apteki i księgarnie, domaga się lepszego egzekwowania amerykańskiego prawa antymonopolowego. Zdaniem sojuszu zrzeszającego łącznie ok. 60 tys. firm, jednym z kluczowych aspektów jest podział platformy handlowej Amazona na dwie części - dla giganta e-commerce i mniejszych, zewnętrznych sprzedawców.
Zdaniem małych firm, Amazon nie traktuje sprzedawców w sposób równy i wykorzystuje dane na temat sprzedaży poszczególnych produktów do projektowania własnej oferty.
Amazon nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz. W oświadczeniu dla “Wall Street Journal”, który jako pierwszy napisał o sprawie, rzecznik prasowy firmy stwierdził, że takie rozwiązanie “wypchnęłoby małych handlowców z popularnej platformy, podniosło ceny i zmniejszyło wybór”.