Maluchy lekceważą kanał mobilny

Małe firmy rzadko mają witryny, które dobrze prezentują się w smartfonach.

Garry Baniecki w Australii prowadzi szkołę sztuk walki. Przez lata korzystał z tradycyjnej strony internetowej, ale uruchomił mobilną, gdy ruch ze smartfonów i tabletów przekroczył 15 proc. Jak podkreśla, inaczej czyta się teksty i ogląda grafiki na 6-calowym monitorze, a inaczej na takim o przekątnej 30 cali. Oczywiście klienci chcą, by dostęp do treści na urządzeniach przenośnych był równie wygodny co na komputerach PC.

— Traciłem klientów tylko dlatego, że moja strona www nie wyświetlała się dobrze na telefonach. Stworzyłem więc jej mobilną wersję. Podłączyłem do niej swoją domenę i ustawiłem automatyczne przekierowanie na użytkowników przenośnych gadżetów. Od tego czasu ruch w interesie się zwiększył — opowiada Garry Baniecki. Takie cuda tylko za oceanem? Wygląda na to, że tak. Według polskiej spółki ActiveMobi, 93 proc. serwisów krajowych firm z sektora MSP kiepsko się prezentuje na mobilnych gadżetach. Rozwiązaniem są tzw. dedykowane strony mobilne, stworzone z myślą o użytkownikach smartfonów, lub serwisy wykonane z wykorzystaniem technologii RWD, która pozwala dostosować zawartość, wygląd i elementy witryny do wielkości urządzenia i rozdzielczości ekranu. Drobni przedsiębiorcy uważają jednak, że na te „zbytki” ich nie stać.

— Wdrożenia w tej dziedzinie są tanie i nie wymagają kompetencji cyfrowych. Przy pomocy kreatora bez znajomości programowania każdy zbuduje stronę sam — mówi Grzegorz Miśta, dyrektor marketingu ActiveMobi. Jego zdaniem, opór przed kanałem mobilnym oznacza jedno: konsumenci, którzy lubią kupować za pośrednictwem smartfonów, przejdą do konkurencji. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Maluchy lekceważą kanał mobilny