Mały biznes pozna CSR od podszewki

opublikowano: 09-10-2014, 00:00

Opracowanie strategii, szkolenia, doradztwo — to czeka na firmy w programie „Społeczna odpowiedzialność biznesu”.

Dlaczego małe firmy coraz częściej rozpoczynają działania wpisujące się w społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR)? Bo to im się po prostu opłaca — tę tezę potwierdzają kolejne badania prowadzone wśród MSP. Ponosząc relatywnie niskie koszty, przedsiębiorcy uzyskują namacalne efekty biznesowe.

— Mimo że jesteśmy małą firmą, systematycznie podejmujemydziałania CSR, dzięki którym możemy wesprzeć lokalną społeczność i integrować mieszkańców dzielnicy, w której działamy. Dzięki temu jesteśmy traktowani jako integralna część otoczenia, a rodzice chętniej wysyłają do nas swoje dzieci, wiedząc, że zajmiemy się nimi równie odpowiedzialnie. Zaufanie w biznesie na tak konkurencyjnym rynku jest bezcenne — mówi Maria Kalinowska, właścicielka przedszkola Stumilowy Gaj we Wrocławiu.

Tam, gdzie firmy angażują się społecznie, pracownikom bardziej zależy na jakości i efektywności pracy. Przekłada się to na relacje z klientami i innymi kontrahentami, którzy to doceniają i są bardziej zadowoleni ze współpracy, a to ma wpływ na ich lojalność. Mając wybór, chętniej wchodzą w kooperację z firmą, która dba o pracowników, ekologię czy środowisko lokalne. Jak za pomocą działań CSR można budować zaufanie otoczenia do firmy? Niezbędną pomoc merytoryczną w tym zakresie przedstawiciele mikro-, małych i średnich firm mogą uzyskać bezpłatnie w ramach projektu „Społeczna odpowiedzialność biznesu” realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Wciąż przyjmowane są zgłoszenia od firm zainteresowanych programem. Dodatkowe punkty w rekrutacji można uzyskać m.in. za przynależność do klastrów lub stref ekonomicznych. Każde z przedsiębiorstw, które weźmie udział w projekcie, otrzyma bezpłatnie pakiet ok. 88 godzin profesjonalnego doradztwa. W ramach pomocy eksperci opracują strategię rozwoju w obszarze społecznej odpowiedzialności, przeszkolą przedstawicieli firm w tym zakresie, a potem pomogą wprowadzić w życie wcześniej przygotowany plan. Pomoc dla firm będzie trwała przez ok. cztery miesiące od zakwalifikowania ich do projektu.

— Przygotowaliśmy szeroki wachlarz wsparcia. Oprócz opracowania strategii, doradztwa czy szkoleń, udostępniamy też zestaw dobrych praktyk, które można wdrożyć w polskich firmach. Co ważne, przekazane narzędzia, wiedza i praktyczne umiejętności pozwolą firmom w przyszłości samodzielnie diagnozować potrzeby swoje i otoczenia oraz planować adekwatne działania CSR — podkreśla Anna Świebocka-Nerkowska, dyrektor departamentu rozwoju kapitału ludzkiego w PARP.

Wnioski można składać, wypełniając formularz online dostępny na stronie www. sob.parp.gov.pl. Tam można znaleźć wszystkie niezbędne informacje organizacyjne. Przewiduje się, że w ramach programu pomocą zostanie objętych 257 firm z sektora MSP.

88 Tyle godzin doradztwa otrzyma każda firma, która weźmie udział w projekcie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane