Mały klienta nie uszczęśliwi

Mirosław Konkel
12-11-2017, 22:00

95 proc. firm w Europie i USA nie wykorzystuje w marketingu efektywnie danych o konsumentach, mimo że 89 proc. inwestuje w technologie poprawiające doświadczenia klientów — wynika z badań Forrester Research. Problem nawet w większym stopniu dotyczy małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, które — według FedEx SME Export Report — 30 proc. przychodów czerpią z e-commerce. Do cyfryzacji handlu, marketingu i tzw. komunikacji kontekstowej służy m.in. oprogramowanie CRM,

geolokalizacyjne, marketing automation, e-commerce, big data, predictive analytics i machine learing — wymienia Ewelina Ciach, starszy doradca w SAP Hybris. Rozwiązania te pomagają stworzyć spersonalizowane relacje i oferty odpowiadające na indywidualnepotrzeby kupujących. Sęk w tym, że najmniejsze podmioty, poza prostymi wersjami CRM, rzadko korzystają z tak zaawansowanych systemów — choć w modelu chmurowym, abonamentowym, większość biznesów byłoby stać na te produkty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Mały klienta nie uszczęśliwi