Manchester Utd. ma chińskich sponsorów

WST
opublikowano: 2013-01-17 00:00

Klub wesprze chiński producent napojów

Wahaha Group, producent napojów, należący do 67-letniego Zong Qinghou, najbogatszego Chińczyka, podpisał umowę sponsorską z 19-krotnym mistrzem piłkarskim Anglii — Manchesterem United (MU).

Trzyletni kontrakt ma pomóc wypromować napój energetyczny Qili w Chinach. Klub ma korzystać z chińskiego produktu w trakcie treningów i meczów. MU szacuje, że ma w Chinach około 108 mln fanów. Piłka nożna jest tam najpopularniejszym sportem. Według szacunków MU, aż 190 z 330 mln jego fanów pochodzi z Azji.

MU zawarł również trzyletnią umowę sponsorską z China Construction Bank — drugi pod względem wielkości pożyczkodawca w Państwie Środka uzyskał na wyłączne prawo do wydawania kart kredytowych w Chinach z marką angielskiego klubu.