Grupa EM&F ma kolejną markę, dla której będzie poszukiwała powierzchni handlowej. To dobra wiadomość dla deweloperów.
Empik Media & Fashion (EM&F), notowana na giełdzie spółka handlowa, poinformowała, że podpisała umowę franczyzową z hiszpańską spółką Punto Fa, właścicielem marki Mango. Dotyczy ona dystrybucji na rynku polskim przez Ultimate Fashion, spółkę zależną od EM&F, odzieży i akcesoriów pod marką Mango, a także prowadzenia sklepów tej sieci w Polsce.
— Umowa daje nam wyłączność do 2010 r. W tym czasie Ultimate Fashion ma otworzyć 39 sklepów — mówi Katarzyna Górecka z EM&F.
Dobre miejsce
Pierwszy sklep należący do Ultimate Fashion uruchomiony zostanie w Katowicach w Silesia City Center pod koniec 2005 r. Lokal zajmie 300 mkw. Metraż sklepów tej marki wynosi 33-350 mkw. Spółka planuje otwierać salony Mango w galeriach handlowych w największych miastach Polski. Nie wyklucza jednak lokalizacji w mniejszych ośrodkach, np. Toruniu czy Bydgoszczy, jeśli będą one miały atrakcyjną powierzchnię w nowoczesnych galeriach handlowych lub przy głównych ulicach miasta. W Polsce działają w tej chwili cztery sklepy Mango — w Warszawie, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu. EM&F zwraca uwagę na to, że umowa dotyczy tylko nowo otwieranych punktów. Wyłączność nie obejmuje sklepów należących do Punto Fa i jej dotychczasowych partnerów.
Hiszpańskie falbanki
Mango to znana międzynarodowa marka odzieży i akcesoriów o hiszpańskim rodowodzie. Ekspansja marki, która trwa od ponad 20 lat, pozwoliła na stworzenie sieci ponad 700 salonów na pięciu kontynentach w 75 krajach, nawet w tak egzotycznych jak Honduras, Macao, Bahrajn czy Aruba. Na kolekcję Mango składają się: linia klasyczna, casual, MNG Jeans oraz najmodniejsza — linia M by MNG.