Mars wyda 31 mln zł na sieć

Paweł Janas
opublikowano: 2000-06-01 00:00

Mars wyda 31 mln zł na sieć

Gorzowska firma handlowa Mars w 2000 r. zainwestuje 7 mln USD (ponad 31 mln zł) w rozwój sieci sklepów ze sprzętem RTV-AGD. Do końca roku pod jej szyldem ma działać 100 placówek.

Około 7 mln USD (ponad 31 mln zł) przeznaczy w tym roku firma Mars z Gorzowa Wielkopolskiego na rozwój sklepów ze sprzętem RTV-AGD. Sieć, licząca obecnie 80 obiektów, ma się powiększyć do końca roku o 20 placówek.

Podobnie jak do tej pory, będą one zlokalizowane na terenie zachodniej i północnej Polski. Według Zdzisława Kałamagi, właściciela firmy, pieniądze na rozwój będą pochodzić ze środków własnych oraz z kredytów uzyskanych z Banku Handlowego.

Duży projekt

W październiku tego roku firma wprowadzi się do budowanego obecnie w Gorzowie centrum handlowo-usługowego Panorama o powierzchni 20 tys. mkw. Koszt projektu wyniósł około 6 mln USD (29 mln zł). Poza salonem firmowym Marsa w centrum znajdzie się galeria z 70 sklepami.

Szuka kapitału

Zdzisław Kałamaga twierdzi, że prawdopodobnie w 2001 r. Mars stanie się spółką akcyjną.

— W przyszłości chcę pozyskać pieniądze na dalszy rozwój firmy od inwestora, który mógłby objąć do 49 proc. akcji przyszłej spółki. Myślę, że będzie to duża firma, działająca w branży RTV-AGD — mówi Zdzisław Kałamaga.

NAJLEPIEJ W POWIECIE: Zdzisław Kałamaga, właściciel PPHU Mars, liczy, że w przyszłym roku liczba firmowych sklepów przekroczy 100 placówek. Nadal będą one lokowane głównie w miastach powiatowych, gdzie nie ma konkurencji ze strony hipermarketów.