Długo trwało szukanie następcy Bartosza Ciołkowskiego, szefa Mastercarda w Polsce. Na początku roku objął on posadę w zarządzie Mastercard Europe, przejmując odpowiedzialność za rynki na południu kontynentu. Od początku było wiadomo, że jego sukcesor będzie pochodził z naboru wewnętrznego. Wybór nie był łatwy, także dlatego, że było w czym wybierać. Mastercard przez ostatnie 15 lat dochował się licznej kadry wyższego szczebla. Polacy piastują wiele funkcji w regionalnych i globalnych strukturach firmy.

Poza tym trzeba było znaleźć pomysł na kontynuację po Bartoszu Ciołkowskim, który zarządzał polskim oddziałem przez prawie dekadę, wyznaczając rozpoznawalny styl kierowania firmą i prowadzenia biznesu.
Z naszych informacji wynika, że o stanowisko dyrektora generalnego ubiegały się cztery osoby. Do ścisłego finału przeszły dwie. Nominację na szefa Mastercarda w Polsce uzyskała Marta Życińska, która obejmie stanowisko od maja. Jest to menedżerka z bogatym track recordem w regionalnych i globalnych strukturach. W Mastercardzie pracuje od siedmiu lat. Przyszła z PZU, gdzie odpowiadała za marketing i brała udział w rebrandingu firmy. W Mastercardzie przejęła odpowiedzialność za marketing. Potem awansowała na wiceprezeskę ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią, nadzorując 20 rynków. W ubiegłym roku przeszła na stanowisko wiceprezeski ds. globalnego marketingu produktowego i B2B. Podlegały jej ponadto obszary usług przedpłaconych oraz współpracy z fintechami.
Marta Życińska przechodzi z poziomu globalnego na lokalny, ale zajmie samodzielnego stanowisko na nieźle rozwiniętym, szybko rosnącym i dobrze spozycjonowanym w grupie rynku. Dla Mastercarda w Polsce będzie to nowe otwarcie, ponieważ na czele firmy po raz pierwszy stanie menedżerka z bardzo dużymi kompetencjami w komunikacji marketingowej. Dla rynku może to oznaczać, że Mastercard będzie jeszcze bardziej widoczny niż dotychczas.
Polski oddział Mastercarda zatrudnia ponad 200 osób. Udział kart z logo tej firmy w rynku kart płatniczych na koniec III kwartału 2022 r. wyniósł 46,5 proc.