Mattel wprowadza na rynek "grubą" Barbie

Koncern Mattel właśnie pochwalił się wprowadzeniem również na polski rynek nowej kolekcji lalek Barbie, która będzie obejmować trzy dodatkowe kształty kobiecych figur. Prócz dotychczasowego dziewczynki będą mogły bawić się lalką niską, krągłą i bardzo wysoką.

"Uważamy, że ciąży na nas odpowiedzialność wobec dziewczynek i ich rodziców związana z propagowaniem różnorodnego pojmowania piękna” – mówi cytowana w materiałach prasowych Evelyn Mazzocco, wiceprezes Mattel i generalna manager.

Nowe lalki zaprezentowano na stronie Barbie.com, a zamówienia na nie będzie można składać od 28 stycznia na stronie mattelshop.com w USA. Kolekcja będzie stopniowo trafiała do sprzedawców detalicznych w całym kraju aż do końca 2016 roku, zaś w Polsce dostępna będzie już w marcu.

Nowa kolekcja Barbie Fashionistas
Wyświetl galerię [1/2]

Nowa kolekcja Barbie Fashionistas

zawiera prócz dotąd znanego rozmiaru i kształtu także lalkę wysoką i bardzo chudą, lalkę niską i krępą oraz lalkę krągłą, z powiększonymi biodrami i pupą. W ślad za nowymi kształtami ma iść nowa linia ubranek i akcesoriów. mat. prasowe Mattel

W ślad za nowymi kształtami ma iść nowa linia ubranek i akcesoriów.

W listopadzie 2014 r. informowaliśmy o stworzeniu przez niewielki amerykański start-up lalki Lammily, produkowanej na niewielką za pomocą drukarek 3-D i dopasowanej kształtem do wymiarów przeciętnej młodej Amerykanki. Zarówno produkcja jak i sklep online nadal funkcjonują, choć autor pomysłu nie chwalił się mediom wynikami sprzedaży.

Globalna sprzedaż Barbie spada od kilku lat z rzędu, w ostatnio raportowanym kwartale 2015 r. było to już 14 proc. Jej wartość w USA wyniosła na koniec 2015 r. 302 mln USD. Ciosami były nie tylko konkurencyjne lalki, ale również linia dla dziewczynek Lego Friends, wahania kursu dolara oraz utrata na rzecz Hasbro licencji na produkcję lalek z popularnych filmów Disneya, w tym księżniczek z filmu "Kraina lodu".

 

 

 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Mattel wprowadza na rynek "grubą" Barbie