Mazowsze doceni kreatywne spółki

opublikowano: 23-04-2019, 22:00

Młodzi przedsiębiorcy z regionu, którzy mają na koncie niebanalne rozwiązania technologiczne, mogą powalczyć o wsparcie na ich rozwój.

Samorząd województwa mazowieckiego chce nagrodzić firmy z krótkim stażem, którym nie brakuje unikalnych pomysłów. W drugiej edycji konkursu „Startuj z Mazowsza” stawia na ciekawe rozwiązania technologiczne, innowacyjne produkty i usługi. Celem programu, który potrwa do końca maja, jest nie tylko promowanie nowych technologii, produktów i usług, ale także nowoczesnych praktyk zarządzania i modeli biznesowych w firmach. Ważna jest również — jak podkreślają organizatorzy konkursu — współpraca przedsiębiorców z przedstawicielami nauki, instytucji biznesu i władz województwa mazowieckiego.

— Ruszamy z drugą edycją konkursu, bo kreatywni przedsiębiorcy potrzebują impulsu do dynamicznego rozwoju swoich firm. Najważniejszy jest pomysł na biznes, ale istotna jest również umiejętność przekuwania go w trwalsze rozwiązania produktowe, którymi mogłyby zainteresować się duże firmy. Staramy się budować przyjazne środowisko dla tego typu projektów. Współpracujemy zarówno z instytucjami naukowymi, uczelniami, jak i przedsiębiorcami. Chcemy wspierać pomysłowe osoby w tworzeniu nowych idei, które przyczyniłyby się do rozwoju mazowieckiej gospodarki — mówi Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.

W konkursie mogą wziąć udział wszystkie start-upy, które są zarejestrowane i prowadzą działalność gospodarczą na Mazowszu nie dłużej niż trzy lata. Chodzi o spółki nastawione na eksperymenty, których celem jest poszukiwanie i wypracowanie modeli biznesowych pomocnych w osiąganiu stabilnych i systematycznych dochodów.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Mile widziane są przedsiębiorstwa, które chcą pochwalić się nowatorskimi produktami i usługami, a także niebanalnymi sposobami prowadzenia biznesu. Z ubiegłorocznego raportu „Polskie Start-upy” wynika, że aż 83 proc. z nich sprzedaje produkty firmom. Startupowcy chętnie zajmują się analizą danych i inwestują w takie dziedziny, jak big data, internet rzeczy, analityka i fintechy. Finansują je najczęściej własnymi oszczędnościami i poprzez reinwestowanie przychodów. Najlepszy start-up otrzyma 25 tys. zł. Na zdobywców kolejnych miejsc czeka odpowiednio 20 tys. zł i 15 tys. zł. Młode firmy mogą liczyć na nagrody również od partnerów konkursu. Nie lada gratką może być dla nich wyjazd do Stanów Zjednoczonych na tygodniowy program akceleracji.

— Start-upy mają ogromny potencjał do tworzenia innowacji. Łatwo też nawiązują współpracę z naukowcami. Naturalnym miejscem powstawania nowatorskich pomysłów są metropolie. W przypadku Mazowsza jest to Warszawa i okolice. Tutaj mamy największe skupisko wyższych uczelni i młodych kreatywnych osób. Celem konkursu jest także zwrócenie uwagi na potencjał konceptów nowo powstałych firm spoza Warszawy. Dajemy im szansę zaistnienia na rynku. Zapewniamy wsparcie nie tylko finansowe, ale również promocyjne — podsumowuje Aleksandra Szwed, wicedyrektor departamentu rozwoju regionalnego i funduszy europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego.

Więcej informacji: www.innowacyjni.mazovia.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane