MBA coraz bardziej na „miękko”

  • Dorota Czerwińska
22-03-2013, 07:19

Rośnie zapotrzebowanie na rozwój umiejętności, które pozwolą menedżerom budować udane relacje międzyludzkie, niezbędne w środowisku biznesowym

Programy MBA z założenia kładą nacisk na wiedzę praktyczną. Ich istotą jest wykorzystanie zawodowych doświadczeń słuchaczy. Zajęcia mają formę warsztatów, dyskusji, analiz przypadków, symulacji, ćwiczeń multimedialnych, wirtualnych gier decyzyjnych i gier biznesowych. Wykłady to interaktywne symulacje praktycznych problemów. Coraz częściej jednak tradycyjne programy MBA uważa się za zbyt analityczne i zmatematyzowane. Większą wagę zaczyna się przywiązywać do humanistycznych umiejętności, takich jak przywództwo, komunikowanie się, negocjacje. Pozwalają one budować udane relacje międzyludzkie, ułatwiają funkcjonowanie w społeczeństwie, nawiązywanie znajomości czy realizowanie wytyczonych celów.

FOT. Bloomberg
Zobacz więcej

FOT. Bloomberg

— W naszym programie zawsze znajdowały się też tzw. miękkie umiejętności, np. trening negocjacji, praca zespołowa, prezentacje, rozwiązywanie i analizowanie studiów przypadków. Proponujemy słuchaczom zajęcia z przywództwa oraz z zarządzania sobą i własną karierą, bo zauważyliśmy, jak ważne jest dla menedżerów poznanie ich mocnych i słabych stron, talentów, które możemy dość dokładnie opisywać przy pomocy testów Gallupa — mówi Sylwia Hałas-Dej, dyrektor ds. programów edukacyjnych i rozwoju Akademii Leona Koźmińskiego (ALK).

Więcej o MBA na "miękko" przeczytasz TUTAJ>>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / MBA coraz bardziej na „miękko”