mBank rozwija sprzedaż funduszy

Katarzyna Ostrowska
26-03-2003, 00:00

Po pięciu tygodniach działania supermarketu funduszy inwestycyjnych, czyli sprzedaży jednostek funduszy na platformie internetowego mBanku, detalicznej sieci BRE Banku, zebrano ponad 25 mln zł aktywów. Sławomir Lachowski, wiceprezes BRE Banku, zapowiada, że do końca roku wyniosą one 300 mln zł. Zostało założonych 6,4 tys. kont inwestycyjnych.

— Do wakacji powinno być ich więcej niż kont maklerskich — mówi Sławomir Lachowski.

Obecnie jest ich 25 tys.

mBank podpisał umowy z pięcioma TFI: Skarbiec, GTFI, PZU, SEB i Banku Handlowego. W kwietniu dołączy kolejne towarzystwo. Według TFI, kanał internetowy będzie rozwijał się najszybciej.

Sprzedaż przez Internet nie wiąże się z opłatami i prowizjami dystrybucyjnymi. Bank oraz TFI dzielą się jedynie opłatą za zarządzanie aktywami. Muszą to też być klienci mBanku, których na koniec stycznia było ponad 361 tys.

— Według prognoz, supermarkety funduszy inwestycyjnych zbiorą do 2005 r. w Europie 275 mld EUR. Oznacza to 25 proc. wpływu gotówki netto — mówi wiceszef BRE Banku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Ostrowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / mBank rozwija sprzedaż funduszy