Konkurs mBank StartUP Challenge został ogłoszony przez mBank i Business Link Poland. Jego ideą było wyłonienie ciekawego rozwiązania, które mogłoby stanowić wsparcie dla oferty banku, zwłaszcza w zakresie systemu oszczędzania, bankowości mobilnej czy oceny ryzyka kredytowego. Finałowe projekty były dopracowywane przez kilka tygodni pod okiem specjalistów mBanku. Najlepszy okazał się koncept Koala Metrics.

Zespół do konkursu zgłosił własny mechanizm umożliwiający profilowanie klientów. Analiza dokonywana jest na podstawie informacji o aplikacjach mobilnych, z których korzystają klienci. Mechanizm w wielu przypadkach pozwala określić np. zawód wykonywany przez klienta lub ustalić, czy ktoś prowadzi aktywny tryb życia.
Teraz rozwiązanie będzie testowane. Jeśli okaże się skuteczne, zostanie wykorzystane w mBanku, np. przy analizie ryzyka kredytowego.
- Problemem małych firm nie jest brak innowacyjnych pomysłów czy rozwiązań technologicznych, a przebicie się z nimi na rynku. Dzięki tego typu konkursom ich propozycje mogą automatycznie zdobyć skalę i dotrzeć do dużego grona odbiorców – zaznacza Bogna Antosiak, menadżer w departamencie małych i średnich firm w mBanku.