MCI na tureckim dopalaczu

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2013-05-16 00:00

Fundusz spodziewa się 90 mln zł zysku po półroczu i szykuje IPO spółki zależnej. Zarobić ma na zwyżkach dystrybutorów IT.

Europejskie spowolnienie gospodarcze to dla firm private equity świetna chwila na przejęcia — tak przynajmniej uważa fundusz MCI Management, który w tym roku planuje jedno duże wyjście z inwestycji i dokupienie trzech spółek do portfela. MCI pierwszy kwartał tego roku zamknęło z 9,9 mln zł zysku netto. Wartość zarządzanych przez niego aktywów wzrosła o 4,1 proc., do 838 mln zł, a do końca roku ma dobić do 1 mld zł. Wzrosną też zyski — i to wyraźnie.

— Prognozujemy, że po pierwszym półroczu MCI będzie miało 90 mln zł zysku netto, podczas gdy w całym ubiegłym roku uzyskaliśmy 41,6 mln zł na plusie. Na koniec roku zyski mogą być trzycyfrowe — mówi Magdalena Pasecka z zarządu MCI.

Fundusz rośnie przede wszystkim dzięki bijącej ostatnio rekordy na GPW spółce ABC Data, której kurs od początku roku wzrósł o prawie 50 proc. MCI ma w niej pakiet 62,5 proc. akcji i spodziewa się, że z dywidendy dostanie 19 mln zł. W najbliższym czasie zyskiem podzielić ma się z nim też najnowsza inwestycja — notowany w Stambule turecki Indeks.

— Indeks to ósmy co do wielkości gracz na tureckim rynku IT. Przejmujemy ze sporym dyskontem20-procentowy pakiet jego akcji, za które pełną cenę — i tak niższą od ich aktualnej ceny na giełdzie — zapłacimy, tylko jeśli spółka zrealizuje prognozy finansowe na ten i przyszły rok. Dodatkowo już w tym roku Indeks wypłaci dywidendę — mówi Magdalena Pasecka. Z zapowiedzi tureckiej spółki wynika, że do MCI trafić może w przeliczeniu 5,75 mln zł z jej ubiegłorocznych zysków. Tymczasem do końca tego roku portfel inwestycyjny MCI jeszcze się poszerzy.

— Pracujemy nad trzema kolejnymi projektami inwestycyjnymi — w jednym przypadku negocjacje są już na tyle zaawansowane, że mogą zakończyć się w pierwszym półroczu. Interesują nas zwłaszcza branże handlu internetowego, gier i turystyczna — tam spodziewamy się najszybszych zwyżek — mówi Magdalena Pasecka. W tym roku MCI ma wydać na zakupy ponad 200 mln zł. Ma też wyjść z jednej dużej inwestycji. Czy będzie to ABC Data?

— Plany się dopiero krystalizują, jest za wcześnie, by mówić o konkretnych spółkach — ucina Magdalena Pasecka. Nawet jeśli ABC Data opuści portfel MCI, fundusz może szybko wypełnić po niej lukę. Do debiutu szykuje bowiem spółkę Private Equity Managers (PEM), zajmującą się zarządzaniem aktywów grupy.

— Wartość PEM wyceniamy na ponad 92 mln zł. Planujemy IPO w 2014 r., choć oczywiście będzie to zależało od sytuacji na rynku kapitałowym — mówi Magdalena Pasecka.