MCI zyskał na debiucie 33 proc.

Michał Długokęcki
opublikowano: 2001-02-02 00:00

MCI zyskał na debiucie 33 proc.

Jednym z ciekawszych wydarzeń wczorajszej sesji był giełdowy debiut akcji spółki MCI. Jej akcjonariusze z pewnością mogą być zadowoleni. Na otwarcie notowań cena walorów wyniosła 8 złotych, o 33 proc. więcej niż ich cena emisyjna. W trakcie sesji po chwilowym spadku do poziomu 7,85 zł cena akcji MCI rosła, by na zamknięciu osiągnąć poziom 8,95 zł.

Bardzo wysokie były obroty akcjami spółki. Ich wolumen wyniósł przeszło 500 tys., co stanowi 13,6 proc. akcji uplasowanych na rynku w ramach publicznej subskrypcji.

O sukcesie debiutu akcji MCI przesądziło stosunkowo duże powodzenie emisji, a przede wszystkim przeszło 80-proc. redukcja zapisów złożonych przez inwestorów instytucjonalnych. Popyt na wczorajszej sesji mógł pochodzić zarówno ze strony instytucji, którym nie udało się nabyć akcji w ofercie publicznej, jak i inwestorów indywidualnych, zainteresowanych nowymi możliwościami spekulacji. Na udany debiut wpłynęło też niewątpliwie duże powodzenie oferty akcji Interii, co wskazuje na znacznie wyższe, niż do niedawna sądzono, zainteresowanie inwestorów spółkami internetowymi.

Rynkową wycenę akcji MCI można uznać za wysoką, biorąc pod uwagę, że zarząd spółki wycenił wartość portfela funduszu na 102 mln zł, co oznacza 3,1 zł na akcję. Wynika to przede wszystkim z wysokiej oceny umiejętności kadry zarządzającej funduszem oraz wiary inwestorów w to, że inwestycje sfinansowane środkami z emisji przyniosą bardzo wysoką stopę zwrotu. Zarząd spółki ocenia bowiem, że wartość portfela inwestycyjnego MCI wzrośnie na koniec 2001 roku do poziomu 12 zł na akcję. Ocena ta opiera się zapewne na założeniu, że Elektrim zrealizuje opcję kupna pakietu akcji Poland.com, znajdującego się w posiadaniu MCI, za kwotę 20 mln USD. Realizacja opcji przez Elektrim wydaje się jednak wątpliwa, biorąc pod uwagę, że warunki jej realizacji zakładają wycenę jednego zarejestrowanego użytkownika portalu na 240 USD, co jest wartością wysoką jak na polski rynek, a Elektrim już w najbliższych tygodniach obejmie większościowy pakiet akcji Poland.com.