Media na ścieżce wzrostu

Adrian Boczkowski
opublikowano: 19-02-2010, 06:42

Lepsze od prognoz rezultaty TVN rozpoczęły giełdową grę pod wyniki Agory. Apetyt inwestorów rośnie.  

Mimo zniżkującego WIG20, kurs TVN rósł w czwartek o 4,1 proc., a Agory jeszcze mocniej — o 5,6 proc. Pozytywne nastawienie inwestorów do spółek z branży utrzymuje się już jednak dłużej. WIG Media skoczył w 9 sesji o ponad 8 proc., notowania TVN w pięć dni o 13 proc., a Agory — od początku lutego już o 17 proc. Do czwartkowych wzrostów przyczyniły się wyraźnie lepsze od prognoz wyniki z IV kwartału, jakie przedstawił TVN. Gracze oczekują najwyraźniej, że drugi z mediowych blue chipów, którego rezultaty mamy poznać we wtorek (23 lutego), również miło zaskoczy.

Choć TVN i Agora mają najgorsze już raczej za sobą, to w oczach międzynarodowych graczy mogą nie wydawać się już zbyt atrakcyjną inwestycją. Z danych przetwarzanych przez agencję Bloomberg wynika, że prognozowany za rok wskaźnik C/Z dla TVN przekroczył 20, a dla Agory — 21. To już powyżej przeciętnych wartości dla podobnych spółek z naszego regionu. Jednocześnie kursy TVN i Agory zbliżyły się do najbardziej optymistycznych wycen branżowych analityków z ostatnich dni. Oczywiście mogą one zostać w najbliższym czasie zrewidowane, ale obecnie wskazują na maksymalny potencjał wzrostu notowań o 8-10 proc.

Media na ścieżce wzrostuMedia na ścieżce wzrostu

Więcej w artykule w piątkowym Pulsie Biznesu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adrian Boczkowski

Polecane