Tragedia w Katowicach jest w niedzielę najważniejszą informacją w polskich mediach. Większość stacji telewizyjnych i radiowych zmieniła swoje ramówki, zrezygnowała z reklam i na bieżąco informuje o przebiegu akcji ratowniczej po zawaleniu się dachu w katowickim centrum targowym.
Zmieniła się m.in. treść programów telewizji publicznej. Na każdym z jej kanałów pojawił się pasek z informacjami o katastrofie, a przed południem w niedzielę z anten zniknęły programy rozrywkowe.
TVP wprowadziła specjalne wydania "Wiadomości" i "Panoramy", na żywo transmitowała odprawianą w Katowicach mszę za ofiary tragedii, kolor logo Programu 1 zmieniono na czarny. Najszerzej o katowickiej tragedii informuje w TVP Program 3.
Zmiany te pojawiły się jednak w TVP nie od razu. W sobotę trwał jeszcze normalny program, a o godz. 20.00, kiedy wiadomo już było o co najmniej 12 śmiertelnych ofiarach katastrofy Jedynka nadawała koncert z okazji krajowego finału Eurowizji.
Jak wyjaśnił w niedzielę PAP rzecznik TVP Jarosław Szczepański TVP transmitowała koncert, bo "był on wcześniej zapowiedziany, a w jego trakcie odbywa się konkurs".
"W trakcie koncertu publiczność otrzymała jednak pełną informację o tragedii i została poproszona o zachowanie powagi" - powiedział Szczepański. Od godz. 13 w niedzielę TVP zrezygnowała z nadawania reklam.
Prywatna telewizja TVN opatrzyła swoje logo żałobną wstążeczką i zmieniła treść niektórych programów. M.in. poranny program stacji "Dzień Dobry TVN", który zwykle ma lekką formułę, w niedzielę był w całości poświęcony katowickiej tragedii.
Temu wydarzeniu poświęcony też będzie program "Pod napięciem", który będzie transmitowany z miejsca katastrofy; tylko o katastrofie będzie też mowa w niedzielnych "Faktach". Szczegółowo tragedię relacjonuje informacyjny program stacji TVN24.
"Poza tym programy rozrywkowe zastąpiliśmy bardziej stosownymi filmami fabularnymi" - powiedział w niedzielę PAP rzecznik TVN Andrzej Sołtysik.
Po katastrofie w Katowicach telewizja Polsat nadała w sobotę wieczorem dwa specjalne serwisy informacyjne, kolejny ukaże się na antenie o godz. 14 w niedzielę. Również główne wydanie swojego programu informacyjnego "Wydarzenia" telewizja w całości poświęci katastrofie. "Z dalszymi zmianami ramówki czekamy na ogłoszenie żałoby narodowej"- powiedziała w niedzielę PAP rzeczniczka Polsatu Katarzyna Wyszomirska.
Swoje ramówki całkowicie zmieniły stacje radiowe. Programy: 1 i 3 Polskiego Radia nadają serwisy informacyjne co pół, a nie co godzinę, transmitują konferencje prasowe dotyczące katastrofy.
Polskie Radio zrezygnowało też z dynamicznej muzyki, na antenie prowadzi się rozmowy z ekspertami, świadkami, podaje numery telefonów informacyjnych dla rodzin ofiar.
W radiu Zet program zmienił się już w sobotę po południu. "W każdej chwili, kiedy pojawiają się jakieś ważne informacje dotyczące katastrofy przerywamy program, by je nadać, częściej emitujemy serwisy informacyjne" - powiedziała w niedzielę PAP rzeczniczka stacji Katarzyna Brzezińska. Od soboty radio nie emituje też reklam, autopromocji, nadaje stonowaną muzykę oraz program specjalny.
Radio RMF od pierwszej wiadomości o tragedii nadaje specjalne wydanie Faktów, które - jak zapowiedziała rzeczniczka RMF Anna Kozłowska - potrwa aż do zakończenia akcji ratowniczej. "Zdjęta została normalna ramówka - nie ma reklam, muzyki, nadajemy tylko informacje, relacje świadków, rozmowy z ekspertami" - dodała.
O tragedii szeroko informują też portale internetowe. Katastrofaw Katowicach jest też jedną z pierwszych informacji w serwisachmediów zagranicznych.