Media straszą, że aż strach

DI
24-03-2009, 15:21

Aż 57 proc. Polaków uważa, że media rozbudzają strach przed kryzysem nadmiernie eksponując pogorszenie sytuacji gospodarczej – wynika ze wspólnego badania firmę doradczą On Board PR i PBS DGA.

Aż 71 proc. osób z wykształceniem wyższym i 75 proc. przedstawicieli kadry kierowniczej jest zdania, że sposób informowania przez media o światowym kryzysie wpływa na pogorszenie społecznych obaw związanych ze spowolnieniem.

Nie wszyscy jednak Polacy uważają, że media rozbudzają strach przed kryzysem. Niespełna jedna trzecia dorosłych Polaków jest zdania, że media informując o sytuacji gospodarczej kraju są obiektywne - nie umniejszają, ani nie powiększają rozmiarów kryzysu. Taką opinię stosunkowo najczęściej deklarują osoby mieszkające na wsi (35 proc.), rolnicy (39 proc.) oraz osoby bezrobotne. Zaledwie 7 proc. Polaków zgadza się z opinią, że media wpływają uspokajająco na społeczeństwo pokazując drogi wyjścia z kryzysu.

„Im częściej włączamy radio, telewizor czy sięgamy po gazetę, tym bardziej jesteśmy przekonani, że media przesadzają informując o kryzysie”– uważa Tomasz Dziedzic z PBS DGA. „Odsetek osób, które są zdania, że media obiektywnie informują o kłopotach gospodarczych jest stosunkowo największy wśród tych, którzy rzadko lub wcale nie są odbiorcami mediów”.

Badanie przeprowadzono w dniach 6-08.03.2009 r. na reprezentatywnej, losowo dobranej próbie 1073 Polaków w wieku 15 i więcej lat.

Kierowanie firmą w czasie kryzysu nie musi być trudne. Przeczytaj rady ekspertów. Zobacz, jak w trudnych chwilach radzą sobie inni. Szukaj rad, inspiracji i prostych rozwiązań w „Pulsie Biznesu" i na stronie kryzysk.pb.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Media straszą, że aż strach