Meeting Premiera bez zmian

Adam Brzozowski
opublikowano: 2003-02-26 00:00

Marcowe targi biurowo-papiernicze Meeting Premiera mają już zapewnioną frekwencję. Podobnie jak w 2002 r. w imprezie weźmie udział 260 wystawców.

W VIII edycji Międzynarodowych Targów Artykułów Biurowych, Szkolnych i Papierniczych Meeting Premiera 2003 weźmie udział tyle samo wystawców co przed rokiem — około 260 firm. W okresie dekoniunktury, kiedy przedsiębiorcy tną wydatki na marketing i rezygnują z wykupu powierzchni targowej, stała liczba wystawców na warszawskiej imprezie świadczyć może o dobrej kondycji branży papierniczej. Przedstawiciele Izby Przedsiębiorców z Branży Biurowo-Szkolnej (IPBBS) — pomysłodawcy i licencjodawcy imprezy —potwierdzają dobrą passę.

Wśród wystawców ósmej edycji targów pojawią się spółki m.in. z Francji, Rosji, Japonii i Chin, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu polskim rynkiem. Według Mirosława Popiołka, prezesa IPBBS — zagraniczni potentaci (np. Office Depot) nie wypierają z rynku właściwie przygotowanych krajowych firm, a polscy producenci, m.in. Emerson (producent papieru), odnajdują się na rynkach wschodnich i Unii Europejskiej.

— Pozytywnym zjawiskiem jest też powrót klientów oszczędzających na sprzęcie biurowym do znanych marek — które próbowano zastąpić wyrobami gorszej jakości — dodaje Mirosław Popiołek.

Na początku 2002 r. szacowano, że obroty firm zrzeszonych w IPBBS (połowa ze 160 firm branżowych w kraju) osiągną w sumie 3 mld zł, zaś obroty całej branży będą dwukrotnie większe. Ponieważ nie ma jeszcze aktualnych statystyk, trudno te założenia zweryfikować.

Targi odbędą się w dniach 19-21 marca w Centrum Expo XXI. Ich organizatorem jest operator centrum, spółka CEE MTW.